Annons
OBS: denna grupp är markerad som inaktiv. Gruppvärden kan aktivera den igen genom att redigera inställningarna.

Klotterplanket


Bli medlem i gruppen för att skriva
1 2 Nästa 
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 14 år sedan sedan
Hej alla viltfotografer.
Här hittar ni info och datum om sommarens två kursveckor i Nyköping.
Samma workshopformat med praktisk fotografering alla dagar och viltkött i grytan och på grillen.

http://www.magnusnyman.se/fotokurs/vilda%20djur%20fran%20gomsle%202012.pdf

MVH
Magnus
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 14 år sedan sedan
Önskar alla viltfotografer en riktigt god jul.
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 14 år sedan sedan
Hej alla viltfotografer!
Kommer finnas på Vårgårda Natur 2011 4-5 november.
Presenterar datum på Vilda djur kurserna 2012 och lite annat spännande som händer 2012.
Kom förbi! I närheten av fiket och bildutställningen.
När ni ser ett grönt fotogömsle så vet ni var jag håller hus.

MVH
Magnus
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 14 år sedan sedan
Framgångar efter fotokurs. En av sommarens fotokursdeltagare vann fototävling i GP. Stort grattis till Agneta som vann Djursommar med en bild från fotokursen.
http://www.gp.se/gpplus/1.677902-grattis-agneta-
Urban Söderlund
Urban Söderlund för 14 år sedan sedan
Inga fler som har bilder från sommarens kurser?
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 14 år sedan sedan
Första fotoveckan är avklarad.
Vi hade en varm vecka med mycket djur vid våra fotogömslen.
Stort tack till alla deltagare.
MVH
Magnus
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 15 år sedan sedan
Har satt ut fotogömslen inför sommarens vildadjur veckor.
Såg många rådjur, dovhjortar och kronhjortar mitt på dagen och trots skrammel med fotogömslen.
Om några veckor sparkar vi igång.
Vet ni någon intresserad så finns ett par platser kvar.
MVH
Magnus
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 15 år sedan sedan
Önskar alla en riktigt god jul.
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 15 år sedan sedan
Hej viltfotografer.
Nu är datum för sommaren 2011 klara.
Två veckor är bokade på samma herrgård som den senaste sommaren.
28 juni och 4 juli startar två nya kursveckor.
Mera på min hemsida.

MVH
Magnus
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 15 år sedan sedan
Hej alla viltfotografer.
Vintern kom tidigt i år och det är redan svårt att ta sig ut på skogsvägarna.
Sedan senaste vilda djur från gömsle veckan har jag målat gömslen och byggt två stora permanenta gömslen här hemma utanför Linköping.
Mera om dem på naturfotocentrum.se

MVH
Magnus
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 15 år sedan sedan
Årets Vilda djur från gömsle med Magnus Nyman är avklarat. Mycket fint väder och varma dagar. Nöjda deltagare som såg och fotograferade massor med vilda djur.
Ett stort tack till alla deltagare.
MVH
Magnus
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 16 år sedan sedan
Arbetar just nu med 2010 års viltsafari. Försöker få alla bitar på plats. Prel. datum är 29 juni till 2 juli. Mailar förhoppningsvis inbjudningar i slutet av veckan.
MVH
Magnus
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 16 år sedan sedan
Hej alla kursdeltagare
Vill önska er en riktigt god jul
Hälsningar
Magnus
Viking Storback
Viking Storback för 16 år sedan sedan
Jodå, det kommer några bilder till.
Hälsningar Viking.
ogge
ogge för 16 år sedan sedan
Kul att se bilder från årets bildskörd, men nog måste ni ha fler? =)
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 16 år sedan sedan
Hej viltfotografer!
Har nu sovit en halv dag för att komma ikapp med sömnen.
Kursvecka två är avslutad. Vi hade en varmare vecka än den föregående men trots värmen och några svettiga kvällar i gömslen så visade det upp sig mycket vilt.
Inte minst fick Torsten och Johan en fantastisk kväll med nära på 60 vilt samtidigt på havreåkern.
Lite statistik från andra veckan.
Totalt sågs 641 vilt på de sex tillfällen vi satt ute.
Dessa fördelar sig på 13 älgar, 61 rådjur, 113 kronhjortar, 201 dovhjortar och 249 vildsvin.
Samtliga deltagare såg alla klövvilt och de flesta fick även bilder på alla.
Ett stort tack till alla deltagare och er som hjälpt till.
MVH
Magnus
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 16 år sedan sedan
Hemma igen efter årets första viltfotokurs. Vi fick precis samma fina väder som förra året.
En grupp med trevliga, skojiga, viltälskande fotografer.
Samtliga fick se, och de flesta fotograferade, alla klövviltsarterna.
Viltobsen för veckans sex tillfällen vi satt ute.
Totalt sågs 409 vilt fördelat på 13 älgar, 58 rådjur, 87 dovhjortar, 80 kronhjortar och 163 vildsvin.

Ett stort tack för denna vecka.
Hoppas ni fortsätter plåta djuren i era hemmaskogar.
MVH
Magnus
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 17 år sedan sedan
Packad och klar. I morgon startar första kursen för i år. Det blir två trevliga kursveckor och väderprognosen kunde inte se bättre ut. Stor sol alla dagar fram till fredag.
Jag hoppas vi kan fylla på med nya bilder här under veckan.
MVH
Magnus
Magnus Nyman
Magnus Nyman för 17 år sedan sedan
Det närmar sig ny fotokurs.
Satt i ett av mina gömslen för att inventera viltet. På kvällen hade jag samtliga klövvilt framför kameran. På morgonen efter en mycket kall natt visade alla utom älgen upp sig igen.
MVH
Magnus
Urban Söderlund
Urban Söderlund för 17 år sedan sedan
Bilder efter kursen, vad hände sen?

Jag har börjat att ladda upp en del bilder som jag tagit efter kursen. Vore kul att se vad ni andra också har hittat.

mvh Urban
1 2 Nästa 
ANNONS
Götaplatsens Foto