Annons
Började fotografera: 2005
Medlem sedan: 2009-05-01
Senast inloggad:

Jag är en glad tjej på 16 år vars framtidsdrömmar är att bli fotograf. Mitt allra största intresse är fotografi men min fritid delas även med mina intressen för dans, resor, film och motorer.
Till hösten 2010 börjar jag första året på gymnasiet och har då valt linjen Hantverk Foto som jag tror kommer passa mig som handen i handsken.
För övrigt är jag en ganska social tjej när jag vill men det gör mig inget ont av att stanna hemma och njuta av en film helt själv heller.

Besök gärna min blogg: www.avilas.blogg.se

Medlem i grupperna

Vem är jag?

Mina intressen:
Macro, Barn, Mode, Svart-vitt, Action / Äventyr, Digital efterbehandling, Porträtt, Natur, Växter, insekter, naturdetalj, Resefoto

Jag fotograferar helst med digitalkamera och då helst i färg. Jag hittar mina motiv mestadels ute, och motiven är oftast stilla. Motiven hittar jag med macro, och när jag exponerar så tar jag hjälp av känsla. När jag surfar på Fotosidan.se så gör jag det med Windows och jag tycker bilder är roligast.

Mitt sämsta fotominne:
Det måste ha varit hösten 2009. Jag och min klass 9b samt klass 9a var på fjällresa i Oviksfjällen i Jämtland. Vi var väl runt 50 personer totalt eftersom vi hade ledare från ledarskapsprogrammet med oss samt några av våra ordinarie lärare. Totalt skulle vi vandra 2 eller 3 mil hade jag för mig och vi skulle sova i tält 2 nätter. Vi anlände på onsdagen med buss, vädret var molnigt men solen tittade fram, de flesta var på bra humör och allt tycktes fungera fint. Vi gick med bestämda steg upp över fjället till lägerplatsen som våra ledare hade utsett på kartan. Vi stannade först på en plats vi trodde var lägerplatsen, där var det lä från vinden, torrt på marken, ganska plant och det fanns även en bäck som ringlade fram intill. Dock så insåg våra ledare att vi skulle en bit bortöver för att kunna ha bättre tillgång till vatten från en större bäck. Sagt och gjort så vandrade vi dit vi skulle men insåg ganska snart att detta ställe var mycket sämre. Här fanns ingen lä från vinden, det var taggiga växter på marken och det fanns få ställen där marken var tillräckligt plan för att sätta upp tält. Vi var ganska trötta allihop vid det tillfället så vi bestämde oss för att trots allt övernatta där. Natten blev allt annat än mysig. Det snöade, regnade och blåste 26m/s har vi fått reda på efteråt, med andra ord var det storm. Tältet jag sov i blåste sönder så vi fick söka skydd hos några andra. Kan väl säga att vi inte fick så mycket sömn den natten. På morgonen var de flesta tältet sönderblåsta och många låg med tältduken mot näsan och badade i vatten. Det jag ännu inte nämnt är att jag även hade kameran med mig som skulle dokumentera resan med. I och med ovädret så blev detta inte så bra och jag försökte skydda kameran på bästa sätt samtidigt som jag skulle dokumentera lite av händelserna. Våra ledare bestämde sig tillslut att vi skulle bege oss tillbaka istället för att fortsätta rakt in i det dåliga vädret. Denna gång gick det dubbelt så snabbt att gå samma sträcka och man kan ju fundera på vad det berodde på. Bussen skulle inte komma föränn nån timme efter att vi kommit tillbaka så medans vi väntade så tände vi en brasa i en närliggande kåta. Jag hade såklart med mig kameran in för att även dokumentera där, vilket jag inte skulle haft nu med facit i hand för efter en liten stund inne i kåtan så hörs det ett "poff" från kameran. På skärmen visas ingenting och den fungerar inte heller, den hade blivit vattenskadad. Fanns inte så mycket att göra där och då och mitt humör var inte det bästa, har fått höra efteråt att många aldrig sett mig så arg, ledsen och förtvivlad någon gång.

Min största inspiration:
Människor runtomkring mig, fotosidan och andra fotografer. Ibland kan jag se folk på stan som utstrålar inspiration till 1000, kan få hur många fotoidéer som helst i huvudet sådanna gånger. Dock är det sällan några av idéerna tar form på ett fotografi.