Användarnamn: Huggmasken
Bor: Stockholms län
Medlem sedan: 2013-04-05
Senast inloggad:
Bor: Stockholms län
Medlem sedan: 2013-04-05
Senast inloggad:
Tjena,
Gustav Nyman är jag, men brukar kalla mig med mina mellan namn Gustav E.M. Nyman då jag fotar (p.g.a. en bok jag medverkade i för några år sedan)
Bosatt i Nacka, och har fotograferat natur sedan slutet av 90-talet. Hade ett enormt naturintresse som liten grabb, pysslade med reptiler och grodor och skådade fågel. När jag började fota natur var grod- och kräldjur huvudmotiven under flera år. De senaste 10 åren har dock fåglar och däggdjur blivit intressantare att fota. Och jag har blivit fanatiker på ugglor!
Fotar fortfarande gärna med dia film, har aldrig riktigt blivit "förälskad" i digitala kameror. Men fotar mest digitalt nu, och bara 1-2 rullar dia i månaden numera.
Plåtar med Nikon prylar och annat krafs som Manfrotto stativ bla bla bla....
Är född med talangen att kunna rita och måla, och brukar kladda lite fågel på papper ibland. Målar då med akvarell.
Har en hemsida jag snickrat ihop själv, är dock inte uppdaterad på 2 år tror jag, mest beroende på lathet, men det ska bli lite ändring snart....








