Annons

Kamera-express.nl okej?

Produkter
(logga in för att koppla)

Frocli

Aktiv medlem
Bara en parantes, du bör bemästra språket i någon form, för alla automatiserade dokument (bekräftelser, följesedlar m.m.) är endast på Holländska. Däremot går det bra att e-posta på Engelska.
Få av oss pratar holländska, men det går att förstå text. Men om du kopierar hela sidan, och översätter med Google Translate till engelska (inte svenska), då får du faktiskt en felfri översättning.
Till svenska blir nog värre.
 

Frocli

Aktiv medlem
När man beställt och betalat, ska man då få ett mail när de mottagit betalningen? Och sen verkar det inte som att objektivet jag beställt finns i lager, men kommer de sitta inne med pengarna så länge då? Någon som har någon koll på leveranstid för saker som inte är i lager? Sitter här och är orolig att pengarna ska ha försvunnit på vägen nämligen.

Blir väl till att ta och maila dem ikväll.
Det var inga problem med tracking, men Svenska Posten satt på paketet i tre dagar sedan sorterat det fel till fel Postterminal enligt tracking är det försenad..
Det tog bara 1 dag från KameraExpress till Malmö, sedan är det Posten som får inte ut handen ur ändan... Grrrrr....
 

Frocli

Aktiv medlem
Om man köper en EU-importerad kamera med sk EU-garanti kan man lugnt räkna med att garantierna fungerar enligt lagens minimikrav. Konsumentbestämmelserna inom EU är harmoniserade rätt bra.

Problemet uppstår om köper sk "gråimport". Det är inte förbjudet på något sätt att paralellimportera, men det innebär (förstås) att man bara har säljaren, dvs butiken att gå till. Därför skall man ta reda på just den saken: En rak fråga om man måste gå via butiken eller om man får EU-garantisedel bör vara nog - får man inte EU-garanti får man bestämma sig för om priset gör att det är värt risken. Risken i detta fall är att affären krånglar eller går i konkurs.

JAg anser personligen att den som köper begagnad utrustning av privatpersoner, garantilöst, till högre pris än nypris i "billigaste EU-affär" är fullständigt fel på det. Att köpa av en bra, lokal ÅF är värt något, men knappast 30 % - eller ?
Här är Kamera-Express 2 åriga garanti villkor: Google översättning

Översättning från holländska till engelska

Warranty period
On all new cameras and lenses we now standard two years warranty. On all other products is the guarantee of the supplier apply. Kamera-Express.nl has no repair and let defective products are always repaired by the supplier.

The warranty
The following incidents are excluded from warranty:

* Broken screens
* Damage caused by improper use
* Moisture or water
* Val-impact damage or

Defect on arrival
If your product immediately upon receipt does not function properly, please contact our customer service. If our supplier can confirm the defect, in most cases you will receive a new one. Attention! When returning an item already in receipt not good or does the original packaging in the best condition and completely enclose.

Roadmap Warranty and defects
Want to use your warranty? Then please follow the following steps to take. We can for return as smoothly as possible.

1. Subscribe to our Customer you want to send an item back.
2. When you return the item for repair sends follow the instructions below:
* Please ALWAYS attach a clear description of the problem
* Always include your full personal information such as address, telephone and e-mail address (make use of our RMA form, click here>>)
* Add a copy invoice / receipt and if the original warranty card supplied to
* Only send the article related to the complaint / defect (accessories like straps, memory cards etc. NOT enclose)
* Pack the item well so that no transport damage can occur
* We recommend your article registered and insured to send
3. Upon receipt of your shipment, sends an acknowledgment Kamera-Express.nl via email.
4. We will investigate your complaint as quickly as possible and resolve.

Cost

* The cost to send an article for your account.
* Warranty repairs will be sent free returns.
* Research costs € 75 (outside ongerepareerd guarantee if returned) unless otherwise stated
Under No warranty means:
o Val, impact, crushing, water damage, excessive force, improper use

You get 3 months warranty on repairs. Unless otherwise indicated.
 

Brav

Aktiv medlem
Foka

Kan nu lägga Foka.nl till de webaffärer som fungerar utan problem och har bra priser.
Fick igår hem ett Canon ef 400/5.6 + ett batteri till 5DII. Sparade ca 3000 SEK.
/Tommy
 

Dataidar

Aktiv medlem
Kan nu lägga Foka.nl till de webaffärer som fungerar utan problem och har bra priser.
Fick igår hem ett Canon ef 400/5.6 + ett batteri till 5DII. Sparade ca 3000 SEK.
/Tommy
Grattis till ett bra inköp!

Vad fick du betala i frakt?
Hur betalade du (kort, banköverföring osv)?
 

Brav

Aktiv medlem
Grattis till ett bra inköp!

Vad fick du betala i frakt?
Hur betalade du (kort, banköverföring osv)?
Tack, sådana priser gör ju det möjligt att handla flera grejor.
Jag betalade 19,50 euro i frakt fram till min dörr. Betalningen genom Nordeas internetbank. Kostnadsfritt.
/Tommy
 

Frocli

Aktiv medlem
Det var inga problem med tracking, men Svenska Posten satt på paketet i tre dagar sedan sorterat det fel till fel Postterminal enligt tracking är det försenad..
Det tog bara 1 dag från KameraExpress till Malmö, sedan är det Posten som får inte ut handen ur ändan... Grrrrr....

Idag är det den 14. augusti, och paketet fortfarande inte kommit fram. Det har inte med holländarna att göra utan Den Svenska Kungliga Posten.
Jag kunde följa paketet ända fram till distrubutionscentralen hos mig, sedan var det borta. Efter 10 dagars telefonerande fick jag reklamera till KameraExpress i Holland, som reklamerade hos TNT som reklamerade hos Posten, och då hittade man paketet.
Efter ytterligare någon vecka skickades paketet tillbaka till KameraExpress som försöker skicka mig på nytt.
Nu finns paketet hos holländska TNT igen, och om inte Posten klantar sig igen får jag i mitten av nästa veckan.

1 månad försenad. Grrr.. Posten.
 

andersju

Aktiv medlem
AC-Foto

Efter att ha läst enbart goda omdömen om AC-Foto (http://www.ac-foto.com/) beställde jag en Canon 5Dmk2 på tisdag eftermiddag förra veckan. UPS-killen ringde på dörren på fredagen. Det hamnade på totalt 18170 SEK, inklusive moms och frakt. Ingen gråimport - "Deutsche Originalware", som sajten skyltar med! :) Sajten finns dessutom på engelska (åtminstone de delar som är viktiga).
 

Aleho

Aktiv medlem
Beställde en D700 med 50mm f1,4 och 16gb minne för 21 200kr från kamera-express i lördags 4/9, fick kameran idag torsdag 9/9, alltså på den fjärde arbetsdagen sen jag beställde fick jag kameran. En DHL-lastbil backade in på tomten, sen var det bara att ta emot paketet mot en underskrift.

Kan bara rekomendera.
 

NiklasP

Aktiv medlem
Nu när jag går in på tracking sidan,

Så är statusen på mitt paket:

14.02.2011:
Parcel at depot

15.02.2011:
Parcel at depot

vad betyder det där?
 

ztenlund

Aktiv medlem
Nu när jag går in på tracking sidan,

Så är statusen på mitt paket:

14.02.2011:
Parcel at depot

15.02.2011:
Parcel at depot

vad betyder det där?
Att paketet är på någon depå. :)
Det är inte framme än kan jag säga som nyligen också hade ett paket som gick med TNT.

Så här ser det under At TNT distribution hela vägen:

08.02.2011:
Parcel at depot

09.02.2011:
Parcel at depot

10.02.2011:
Parcel received in country of destination

10.02.2011:
Parcel out for delivery

11.02.2011:
Parcel out for delivery

Den sista är nog för att Posten Ftg-paket var här och inte hade portkoden så paketet åkte till Företagscenter och aviserades. Den sista fanns inte när jag hämtade det så jag gissar att min hämtning registrerades som en utkörning hos TNT Post.
 

NiklasP

Aktiv medlem
Att paketet är på någon depå. :)
Det är inte framme än kan jag säga som nyligen också hade ett paket som gick med TNT.

Så här ser det under At TNT distribution hela vägen:

08.02.2011:
Parcel at depot

09.02.2011:
Parcel at depot

10.02.2011:
Parcel received in country of destination

10.02.2011:
Parcel out for delivery

11.02.2011:
Parcel out for delivery

Den sista är nog för att Posten Ftg-paket var här och inte hade portkoden så paketet åkte till Företagscenter och aviserades. Den sista fanns inte när jag hämtade det så jag gissar att min hämtning registrerades som en utkörning hos TNT Post.
Okey, Så det är bara invänta post avin.

Så dom är inte som idioterna på DHL, som vägrar lämna in det på posten osv.
 
ANNONS