Annons

Kamera-express.nl okej?

Produkter
(logga in för att koppla)

dajli

Aktiv medlem
Betalade med VISA hos Kamera-Express, 1.5% extra fick jag betala, men inget strul med banköverföring.
...betalade med Mastercard och förundras över att ingen frakt debiterats vad jag kan se.
Har det ändrats eller bad ni särskilt om att betala med kort? När jag beställde för två månader sedan stod det uttryckligen att man inte kunde betala med kort vid beställningar.
 

Canis familiaris

Aktiv medlem
Jag undrar också för jag har tänkt att handla därifrån i nästa vecka. Har skickat iväg en fråga till dem angåenda europagarantin som jag vill ha svar på först bara.
 

LeffeHP

Aktiv medlem
Har det ändrats eller bad ni särskilt om att betala med kort? När jag beställde för två månader sedan stod det uttryckligen att man inte kunde betala med kort vid beställningar.
Då har de ändrat det för det fanns som ett val att betala med kort Visa/Mastercard.

För övrigt fick jag betala 752 EUR inkl frakt för EF 100 f/2.8L MIS Macro USM. Ett bra pris.

/L
 

Canis familiaris

Aktiv medlem
Då har de ändrat det för det fanns som ett val att betala med kort Visa/Mastercard.

För övrigt fick jag betala 752 EUR inkl frakt för EF 100 f/2.8L MIS Macro USM. Ett bra pris.

/L

Ja, det är ett mycket bra pris. Det objektivet ska jag också köpa ;-) Skriv när du har fått ditt och om du fick med garantilappen!
 

Montenegro

Aktiv medlem
var inne på kamera express-butiken i rotterdam idag. mycket trevlig personal och en härligt stor butik som man kan stanna timmar i och titta på allt. fick även jag betala 1,5% av att använda mitt visa, det är rätt surt när man handlar för större belopp.
 

nea_lh

Ny medlem
laddare

För er som beställt kamerahus från k-e.

Får man med laddare och sladdar? Och fungerar de i svenska eluttag eller behöver man en adapter då?
 

Dataidar

Aktiv medlem
För er som beställt kamerahus från k-e.

Får man med laddare och sladdar? Och fungerar de i svenska eluttag eller behöver man en adapter då?
Min 7d kom med batteriladdare, usb, komposit AV till tv. Allt kompatibelt med svensk standard. HDMI får man dock köpa till själv. Bruksanvisning medföljde bara på ty, nl, sp och fr (ej eng!) så jag laddade ner den svenska från canon.se.
 

jonasy

Aktiv medlem
För er som beställt kamerahus från k-e.

Får man med laddare och sladdar? Och fungerar de i svenska eluttag eller behöver man en adapter då?
Kom igen!

Det är precis som att köpa en kamera i svensk butik, ingen skillnad alls* förutom att det är billigare och att du får en viss utmaning när du beställer eftersom sidan endast är på holländska! Kuriosa: Fick dagens garv när jag insåg att kund på holländska heter klant ...

Min D700 skickades idag, beställde förra måndagen men de fick slut på lagret dagen efter (surt).

* Okej, ingen svensk manual. Men iaf Nikon byter ut den gratis vad jag förstått.
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Laddarna har en vanlig apparatsladd som Clas Ohlson säljer för 30 kr. En sån där som har en kontakt som liknar en åtta som användes till gamla radioar och liknande.
 

GustavNorberg

Aktiv medlem
fick mitt 70-300vr från kamera-express.nl idag! och min d300s från cameranu.nl
allt ser finfint ut! gula lapparna följde med.
fick till och med engelsk manual till objektivet!

rekommenderar butiken!
 

Slas

Aktiv medlem
Fredagen den 14/5 kl 18:20 lag jag en beställning på en Canon 5D MKII och ett Sandisk CF 16Gb 60Mb/s hos Kamera-Express.

Måndagen den 17/5 skickades sakerna till mig från Bulgarien??? (KE kanske har något lager där).

Onsdagen den 19/5 knackade Posten på dörren och lämnade över ett väl inslaget paket.

Det följde inte med någon direkt garantisedel, däremot information om "European Warranty System", med text på bland annat Svenska. Så jag förutsätter att servicen inte skall vara något problem här i Sverige. Manualer och andra papper är på Holländska, Tyska, Italienska och Franska.

Kabeln till batteriladdaren är av Svensk-typ så den passade direkt i vägguttaget utan problem. Lådan var en Kit-låda men med ett klistermärke med texten "Body" och objektivet uttaget.

Jag betalade med VISA och samma dag som jag lag beställningen så drogs 18 006,26:- från mitt konto.

..och anledningen till att jag skriver det här och inte leker med min nya fina kamera är att jag var tvungen att ladda batteriet.. :)
 

Canis familiaris

Aktiv medlem
Grattis till nya kameran! Då borde det vara säkert att handla både från Kamera express och Camera.nu. Kamera express verkar lite billigare på det jag kollat. Hmm, blir svårt val ;-)
 

Batte

Aktiv medlem
Nu kom det

Nu har jag fått mitt 24-70 2,8L från CameraNU.nl med europeisk garanti. Leverans på ca 4 dagar effektiv tid (kom en helg i vägen). Bra pris också :)

//Batte
 
ANNONS