Annons

Kamera-express.nl okej?

Produkter
(logga in för att koppla)

Danlo

Avslutat medlemskap
Jag kollade precis och D5000 enbart huset kostar bara 4341 kr inkl. frakten! Det är ändå ca 700kr billigare än Cyberphoto.. Och när man drar av momsen blir det bara 3472 kr.. Inte illa för en så kompetent sensor :)

D90 enbart huset: 5000kr exkl. momsen.. Perfekt backuphus...
 
Senast ändrad:

jonasy

Aktiv medlem
Hämtade ut min D700 i går. Beställde förra måndagen, givetvis tar lagret slut. I tisdags skickade de den och Posten körde ut den på torsdan, men vem är hemma kl 10 på en torsdag? Surt att ta sig till Postens företagscentrum som givetvis behagade att ligga helt off. Nåja, kan bara rekommendera Kamera Express och jag kan inte förstå vad jag skulle tjänat på att betala 5 000 extra för att få köpa huset i Sverige.
 

LeffeHP

Aktiv medlem
Hämtade ut min D700 i går. Beställde förra måndagen, givetvis tar lagret slut. I tisdags skickade de den och Posten körde ut den på torsdan, men vem är hemma kl 10 på en torsdag? Surt att ta sig till Postens företagscentrum som givetvis behagade att ligga helt off. Nåja, kan bara rekommendera Kamera Express och jag kan inte förstå vad jag skulle tjänat på att betala 5 000 extra för att få köpa huset i Sverige.
Det är väl ingen utkörning?
Jag ringde TNT och frågade om det var utkörning när jag väntade på ett objektibv jag beställt, men de sa till mig att eftersom det är skickat med TNT Post är det ingen utkörning utan man får en avi och hämta ut det på postens företagscenter.
/L
 

jonasy

Aktiv medlem
En svensk bruksanvisning!!
Nikon byter ut den mot en svensk gratis (jag får dock skicka den till Irland för utbyte).

Det är väl ingen utkörning?
Jag ringde TNT och frågade om det var utkörning när jag väntade på ett objektibv jag beställt, men de sa till mig att eftersom det är skickat med TNT Post är det ingen utkörning utan man får en avi och hämta ut det på postens företagscenter.
/L
Hemkörning är det som gäller! Men för min del hade jag hellre hämtat det på vanliga utlämningsstället.
 

Danlo

Avslutat medlemskap
Nu måste jag fråga en väldigt enkel fråga:

Vilka avgifter tillkommer när man handlar från kamera-express.nl förutom frakten och ev. växlingskurs?

Vad jag förstått är det ingen tull.. Men hur funkar det med momsen?
 

Dataidar

Aktiv medlem
Nu måste jag fråga en väldigt enkel fråga:

Vilka avgifter tillkommer när man handlar från kamera-express.nl förutom frakten och ev. växlingskurs?

Vad jag förstått är det ingen tull.. Men hur funkar det med momsen?
Ingen moms utöver landets egna inom den europeiska gemenskapen, således tillkommer inga avgifter mer än de du själv uppgivit.
 

Bach

Medlem
Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM

Funderar starkt på att köpa detta objektiv från Kamera-express.nl där det för tillfället (hur länge?) kostar 905€, vilket idag motsvarar 9049 SEK om man får tro http://www.valuta.se vilket känns rätt så prisvärt om man jämför med vad det kostar i svenska butiker (10965 inkl moms hos FotoKungen som har den i lager).

http://kamera-express.nl/ProductDetail.aspx?id=19212

Om jag har förstått rätt så tillkommer en avgift på 1,5% om man betalar med VISA och frakten hamnar på 15€ + 5,5€.

Den totala summan borde då bli drygt 939€ eller har jag missat ytterligare någon kostnad eller så?
((905 x 1,015) + 15 + 5,5 = 939,075)
 

Martin Kurnik

Avslutat medlemskap
Helt riktigt. Jag köpte exakt det objektivet från dem för några veckor sedan. Blev 939 Euro inkl. frakt och avgiften för kortbetalning. Leveransen tog två dagar.
 

Bach

Medlem
Strul...

Lade en beställning på Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM igår men troligen pga av Telenor/BBB:s dns-problem så kunde aldrig min betalning med VISA-kort verifieras och jag hamnade mellan två stolar. Så nu har jag en bekräftad beställning hängandes som jag inte kan betala, otroligt frustrerande!

Har mailat kamera-express kundtjänst ("klantenservice", vilket ord...) och bett om hjälp.

Hoppas på svar och en lösning idag.
 

Dataidar

Aktiv medlem
Du kan även betala med banköverföring. Om du har internetbank är det lika smidigt som att betala med VISA. All information om hur du gör det finns på K-E:s hemsida.

Lade en beställning på Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM igår men troligen pga av Telenor/BBB:s dns-problem så kunde aldrig min betalning med VISA-kort verifieras och jag hamnade mellan två stolar. Så nu har jag en bekräftad beställning hängandes som jag inte kan betala, otroligt frustrerande!

Har mailat kamera-express kundtjänst ("klantenservice", vilket ord...) och bett om hjälp.

Hoppas på svar och en lösning idag.
 

Bach

Medlem
Ny beställning

Jag har ännu inte fått nåt svar via mail så jag ringde upp dom istället och fick beskedet att jag får lägga en ny beställning. Den "hängande" ordern kommer automatiskt att tas bort efter 2 veckor om den inte har betalats sa kvinnan som jag talade med. Hoppas det stämmer och inte blir något strul.

Har lagt en ny beställning och valde banköverföring istället, så nu är det bara att vänta...

Räknade lite på vad jag betalar och sparar och kom fram till att jag betalar totalt 9452 SEK för:
Canon EF 70-200mm F/4.0 L iS USM (€905)
http://kamera-express.nl/ProductDetail.aspx?id=19212
B+W 67mm UV Filter (€37,99)
http://kamera-express.nl/ProductDetail.aspx?id=8974
Optech Classic Strap Black (€23)
http://kamera-express.nl/ProductDetail.aspx?id=2231
(+ frakt inom europa: 5,50€ + 15€)

Från början hade jag tänkt köpa ett begagnat objektiv för 8500 SEK (utan filter eller kamerarem).

I Sverige hade bara objektivet kostat drygt 11000 SEK och slutat på närmare 12000 SEK med kamerarem och filter...
 

Brav

Aktiv medlem
Har sett en på den här tråden som handlat av Foka i Holland. Finns det någon annan här som har erfarenheter av företaget?
 

Bach

Medlem
Äntligen!

Jag har ännu inte fått nåt svar via mail så jag ringde upp dom istället och fick beskedet att jag får lägga en ny beställning. Den "hängande" ordern kommer automatiskt att tas bort efter 2 veckor om den inte har betalats sa kvinnan som jag talade med. Hoppas det stämmer och inte blir något strul.

Har lagt en ny beställning och valde banköverföring istället, så nu är det bara att vänta...

Räknade lite på vad jag betalar och sparar och kom fram till att jag betalar totalt 9452 SEK för:
Canon EF 70-200mm F/4.0 L iS USM (€905)
http://kamera-express.nl/ProductDetail.aspx?id=19212
B+W 67mm UV Filter (€37,99)
http://kamera-express.nl/ProductDetail.aspx?id=8974
Optech Classic Strap Black (€23)
http://kamera-express.nl/ProductDetail.aspx?id=2231
(+ frakt inom europa: 5,50€ + 15€)

Från början hade jag tänkt köpa ett begagnat objektiv för 8500 SEK (utan filter eller kamerarem).

I Sverige hade bara objektivet kostat drygt 11000 SEK och slutat på närmare 12000 SEK med kamerarem och filter...
Idag hängde jag på låset hos Postcentret med min avi för att hämta ut mitt paket. (Var inte hemma när Posten försökte leverera, men jag undrar om det spelar någon roll? De har inte brytt sig om att ringa numret som trots allt står tydligt på klisterlappen på paketet...)

Har precis öppnat och kontrollerat att innehållet är helt och att det inte saknas något och hittills ser allt bra ut. Canons garantilapp ligger i lådan. Ska testa objektivet ikväll.

Den enda kritiken jag har mot Kamera-Express är att man inte hör ett ord om de tagit emot betalningen eller ej, jag mailade efter några dagar men har fortfarande inte fått nåt svar (kanske det är bättre att ringa dom). Loggar jag in nu på Kamera-Express och kikar under sidan "mina beställningar" så står det fortfarande ett rött kryss vid min beställning som skulle betyda att ordern inte är betald än fastän pengarna har dragits från mitt och konto och jag sitter med varorna i knät...

När jag mailade DPD fick jag visserligen ett "kolli-nr" för att söka på deras sida, men jag lyckades inte följa/söka paketet hos Posten.

Jag kan helt klart tänka mig att handla från Kamera-Express igen och skulle då återigen välja banköverföring som betalningsmetod.
 

Dataidar

Aktiv medlem
Idag hängde jag på låset hos Postcentret med min avi för att hämta ut mitt paket. (Var inte hemma när Posten försökte leverera, men jag undrar om det spelar någon roll? De har inte brytt sig om att ringa numret som trots allt står tydligt på klisterlappen på paketet...)

Har precis öppnat och kontrollerat att innehållet är helt och att det inte saknas något och hittills ser allt bra ut. Canons garantilapp ligger i lådan. Ska testa objektivet ikväll.

Den enda kritiken jag har mot Kamera-Express är att man inte hör ett ord om de tagit emot betalningen eller ej, jag mailade efter några dagar men har fortfarande inte fått nåt svar (kanske det är bättre att ringa dom). Loggar jag in nu på Kamera-Express och kikar under sidan "mina beställningar" så står det fortfarande ett rött kryss vid min beställning som skulle betyda att ordern inte är betald än fastän pengarna har dragits från mitt och konto och jag sitter med varorna i knät...

När jag mailade DPD fick jag visserligen ett "kolli-nr" för att söka på deras sida, men jag lyckades inte följa/söka paketet hos Posten.

Jag kan helt klart tänka mig att handla från Kamera-Express igen och skulle då återigen välja banköverföring som betalningsmetod.
Kul att det funkade! Så vitt jag förstått skickar inte K-E varorna innan du betalt. Fick du inte med ett kvitto på betalningen i försändelsen? Det fick i alla fall jag om jag inte minns fel.
 

Bach

Medlem
Kul att det funkade! Så vitt jag förstått skickar inte K-E varorna innan du betalt. Fick du inte med ett kvitto på betalningen i försändelsen? Det fick i alla fall jag om jag inte minns fel.
Jag fick ett mail när de hade skickat varorna, så där får man väl en form av bekräftelse på att de mottagit betalningen. :)

Inget kvitto direkt, men en faktura/följsedel och på den står det bara att varorna förskottsbetalats.
 

Frocli

Aktiv medlem
Jag fick ett mail när de hade skickat varorna, så där får man väl en form av bekräftelse på att de mottagit betalningen. :)

Inget kvitto direkt, men en faktura/följsedel och på den står det bara att varorna förskottsbetalats.
För den, som inte är perfekt på holländska: Det går alldeles utmärkt att översätta brevet (och annat på hemsidan) till ENGELSKA. Till svenska blir inte så bra, men till engelska blir det närmast perfekt översättning.

o andra sidan går det rätt bra a förstå även på holländska.
Jag har köpt en Tokina 11-16/2,8 och en Vanguard tripod hos dem. Gick så där 3500 kr billigare än jag skulle köpa i Sverige. Jag får spår-numret av DPD imorgon, och förhoppningsvis paketet senast på fredag.
 

virvar

Aktiv medlem
Att rekommendera både kamera-express.nl och cameranu.nl är nog enkelt, allt brukar fungera klanderfritt OCH till fina priser. Hann beställa mitt eget Nikkor 24-70 därifrån innan priserna åkte upp. Men ta en titt på tex Olympus PEN E-P1 med glugg för 369€, ganska fint pris tycker man för ett nyt ex?
 

Elskurkos87

Medlem
Har sett en på den här tråden som handlat av Foka i Holland. Finns det någon annan här som har erfarenheter av företaget?
Har beställt från Foka.nl två gånger. Funkat bra, synd att de är banktransaktion som gäller då de inte tar kort bara. Tar ett par dagar för att de ska se pengarna men de skickar så snart de ser dem.
 

Dataidar

Aktiv medlem
Var i Amsterdam-butiken nu för någon vecka sedan (K-E). Urval och pris fick mig att drägla men jag hade redan per postorder köpt allt jag ville ha tidigare i våras. Blev dock ett polfilter...
 
ANNONS