Kul bilder. Vi undrade varför det var så mycket fjädrar en liten bit från fågelbordet, tills vi en dag såg en sparvhök flyga förbi och ta sig ett skrovmål...Kändes lite egendomligt men vi konstaterade att hen behövde nog också mat på vintern...
Sånt händer i naturen och med småfågelmatning inbjuder vi också till rovfågelmatning, om inte trädgården är för trång och skrämmande. Rovfåglarna ska ju också överleva vintern och du fick ett möte med en fågel som du antagligen inte ser så ofta. Jag skulle glädjas över det och de fina bilderna.
Hälsningar Lena
Hälsn!
Stämmer den är inte så stor, men den tog en duva.
Hälsn/ulla
Ja, man får acceptera naturens gång.
Hälsn/Ulla
Hälsningar Lena
Jag är absolut glad över att ha fått se och fota detta.
Hälsn/Ulla