Fotografering hellre än bra
Getinghonung 97/Strövtåg i Beijing
Det här känns som typiskt Beijing.
Idag har vi vandrat runt på marknader. Det ser ut som ett draperi men det är nudlar som tillverkas.
Har också ätit sånt som jag aldrig smakat tidigare bl a svarta ägg doppade i vinäger och så rot av lotusblomma. Får se hur länge magen hänger med. Men jag dricker coccacola och det är ju ett säkert kort.
Publicerad 2015-07-14 13:52 |
Läst 673 ggr





/MA
Det är roten från en Lotusblomma. Ätbart, som allt annat i Kina.
/Ulla
Medicin är inte alltid gott.
/Ulla