Fotografering hellre än bra
Getinghonung 380/Varför har jag katt?
Kattaskrället Sture är mest ute på nätterna nu. Antar att han jagar. Sen kan han till min förvåning ligga i soffan hela dagen när solen skiner och det är hur fint som helst ute. Det är kanske så för att katter är nattdjur. I natt sov han i min säng, bakom min rygg. Mitt i natten får jag en klo rakt in i ryggen. Vaknade med ett stort ryck. Vad gör du Sture? Sture är inte elak, antagligen drömde han. Nu ville han ut. Jag får gå upp från min varma, goa säng och släpp ut honom. I såna stunder undrar jag varför jag har katt.
Publicerad 2020-04-07 17:01 |
Läst 829 ggr


Vad som undrar mig är att en katt ensammen kan fylla en hel sofa utan att blygas!
En katt kan ta för sig, den går sin egen väg.
/Ulla
Ja, han är söt. Mina vänner säger att han ser ut som en kossa med sin svarta prickar.
/Ulla