Fotografering hellre än bra
Getinghonung 522/Quitters Day och Blue Monday
Idag firar jag Quitters Day, en dag då människor är mest benägna att sluta med sina beslut och återgå till gamla vanor och rutiner. Tror jag ska fira med att lägga undan gympaskorna (men de har ju aldrig varit framme i år). Ska nog äta och dricka något gott, men det gör jag ju allt som oftast.
Ovanstående gör att jag kommer in på temadagen Blue Monday, också idag, årets deppigaste dag. Helgerna är över. Inflationen är hög, pengarna slut, magen hänger över byxlinjen, covid flyter på, elpriset når bara nya rekord och bensinen är svindyr.
Sen undrar jag varför det heter Quitters Day och Blue Monday. Har vi inga svenska ord för detta?
Solen skiner och det är en fin dag och ikväll blir det fotofika med fotoklubben.
Publicerad 2022-01-17 15:22 |
Läst 981 ggr



Hälsningar Lena
Fotofikan var väldigt trevligt. Alltid roligt att umgås med dem som har samma intresse som en själv.
/Ulla
Jag skall dock hålla mig ett tag till trots det där fikat hade smakat gott.
Daniel
Det verkar som det finns en dag för allt. En del mer kända än andra. Tulpanens dag tror jag är en riktig kändis./Ulla
Tack, det var en bra kommentar./Ulla