Fotografering hellre än bra

Getinghonng 299/Växter på gång vid stugan

Soligt väder, men värmen låter vänta på sig.

Men vid stuga Sjöorren på Oknö låter sig inte mina växter, som jag planterade i våras skrämmas. De är på gång.

Undrar hur länge det dröjer innan rabarberpajen kan ätas?

Publicerad 2017-04-19 22:47 | Läst 550 ggr
Vibybo 2017-04-19 23:04
Oh! Det var mig en tidig kungsängslilja, måste stå i solen. Fina är de, och nära släkt med kejsarkronan. Misstänker att den vita pärlhyacinten övergått till vild form, eller hybridiserat, många blå vårblommor verkar göra så.
ULLABERT 2017-04-20 21:44
Jag har inte sett den vita pärlhyacinten där tidigare. Så det var intressant att höra om övergång till vild form.
Så det är nog så.
/ulla