Fotografering hellre än bra

Getinghonung 329/Svunnen tid

Emågårdsparken

Vid först blicken ser det förfallet ut, och det är det ju också, men dansbanan ser ut som om man bara kan gå upp för trappan och ta sig en sväng om.  I parken kan man se att allt funnits som hör till en gammal anrik park, dansbana, korvkiosk, skyttebana, lottkiosk, kulörta lampor och inte att förglömma utedass.  Har hört att här har artister som Alice Babs och Owe Thörnqvist uppträtt. Parken ligger mellan Fliseryd och Finsjö.

Det är roligt att fotografera men trist att se förfallet.

Publicerad 2019-09-15 07:48 | Läst 821 ggr
Vibybo 2019-09-15 08:11
På folkrörelsens tid, före individualismen.
Svar från ULLABERT 2019-09-15 21:54

Så var det, nu är det typ Friends arena och egen tid som gäller.
/Ulla
syntax 2019-09-15 11:20
En så oerhört vacker tragisk nostalgi! Väl fotograferat.
Svar från ULLABERT 2019-09-15 21:55

Tack för kommentaren.
/Ulla
gunte 2019-09-16 12:44
Fint fångat..Varit oskarshamnsbo i 12 år men helt missat detta stället?
Med vänlig hälsning/Gunte..
Svar från ULLABERT 2019-09-17 21:49

Roligt att kunna komma med något nytt.
/Ulla