Nu börjar svampsäsongen dra sig mot sitt slut. Men än finns det en del vackra svampar att fotografera. Gyllenskivling vacker i höstlöven, men inte ätlig.
Fin bild av en vacker, dock mindre smaklig, svamp. Jag har plockat svamp i 70 år (!), men jag har inte sett en Gyllenskivling. Kul att får se en till sist.
På min önskelista står att hitta en Koralltaggsvamp som är Smålands landskapssvamp.