Fotografering hellre än bra
Getinghonung 8/Kämparglöd
Den låg i vägkanten och sprattlade. Den sparkade och fäktade för att komma upp på benen. Hur hade den hamnat där i vägkanten? Den såg ju inte ens. Men den gav inte upp.
Jag tog ingen bild när den låg på rygg och fäktade. Jag ville ju att den skulle lyckas. Men hur ska den kunna överleva? Ingen som tar hand om den. Mitt hjärta blöder trots att det bara är en musunge. Jag går därifrån med tungt hjärta.
Publicerad 2014-08-30 17:34 |
Läst 1757 ggr




Ja absolut, naturen är verkligen grym mot en helt oskyldig, men livet har sin gång.
/Ulla