Getinghonung

Fotografering hellre än bra

Getinghonung 44/ Dagens möte

Vid dagens promenad träffade jag på den här gynnaren. Han var för upptagen med att äta så han sprang inte upp i ett träd på direkten utan jag hann med att ta en del bilder.

Publicerad 2015-01-11 14:34 | Läst 2634 ggr 0 Kommentera

Getinghonung 43/Det borde vara snö och is

Den här bilden tog jag vid Emån igår den 3 januari. Det borde väl vara is eller snöigt kanske. Jag tycker det ser ut som en tidig vårdag, men jag kan leva med det. Jag är ingen vintermänniska.

Publicerad 2015-01-04 18:25 | Läst 595 ggr 0 Kommentera

Getinghonung 42/Här är en filur som väntar på sin tur

Här är en filur som väntar på sin tur

Här är en filur som väntar på sin tur

Och här den som har könummer 1 till fågelbordet

Publicerad 2015-01-03 16:21 | Läst 792 ggr 0 Kommentera

Getinghonung 42/Påminnelse om sommaren

Den är bilden påminner mig om sommaren, hur konstigt det än låter, när det är en bild av is och snö. När jag varit ute och fotat blommor och tar upp bilderna i datorn så sitter det ibland ett litet kryp där. Söt och fin. Och se i den här bilden fanns en liten svart bagge, söt, fin och förmodligen död. Frusen.

Den här isfiguren är också sommaren, visst är det ett litet fågelhuvud som sticker fram.

Det här är för mig en delfin och vasstrået är delfintränaren.

Publicerad 2014-12-27 20:58 | Läst 1584 ggr 1 Kommentera

Getinghonung 41/KungBore

Kung Bore har jobbat i natt och lagt ett tunt täcke av vit bomull. Snyggt.

Publicerad 2014-12-25 13:10 | Läst 1564 ggr 0 Kommentera
Föregående 1 ... 136 137 138 ... 146 Nästa