Getinghonung
Getinghonung 44/ Dagens möte
Vid dagens promenad träffade jag på den här gynnaren. Han var för upptagen med att äta så han sprang inte upp i ett träd på direkten utan jag hann med att ta en del bilder.
Getinghonung 43/Det borde vara snö och is
Den här bilden tog jag vid Emån igår den 3 januari. Det borde väl vara is eller snöigt kanske. Jag tycker det ser ut som en tidig vårdag, men jag kan leva med det. Jag är ingen vintermänniska.
Getinghonung 42/Här är en filur som väntar på sin tur
Här är en filur som väntar på sin tur
Här är en filur som väntar på sin tur
Och här den som har könummer 1 till fågelbordet
Getinghonung 42/Påminnelse om sommaren
Den är bilden påminner mig om sommaren, hur konstigt det än låter, när det är en bild av is och snö. När jag varit ute och fotat blommor och tar upp bilderna i datorn så sitter det ibland ett litet kryp där. Söt och fin. Och se i den här bilden fanns en liten svart bagge, söt, fin och förmodligen död. Frusen.
Den här isfiguren är också sommaren, visst är det ett litet fågelhuvud som sticker fram.
Det här är för mig en delfin och vasstrået är delfintränaren.
Getinghonung 41/KungBore
Kung Bore har jobbat i natt och lagt ett tunt täcke av vit bomull. Snyggt.










