BILDER o TANKAR

1 april

En fin dag så här innan påsk. Strömstaren ropade på mig som vanligt. Så den får vara med i vanlig ordning.

Otroligt fina färger i en liten tjärn.

Kvällen innan fullmåne

Sädesärlan visar att våren är här.

För några dagar sedan var nymånen fin. Just innan den försvann bakom träden.

Publicerad 2026-04-01 20:52 | Läst 488 ggr 1 Kommentera

Tänkte lite bildspam

Det händer så mycket i naturen nu och det blir mycket uteliv och fotograferande. 

Först några bilder från mossen. Mycket djur i rörelse. 

Fint med svanarna som kollar in rådjuren 

Tranor förstås 

Lite kärlek och kanske ungar framöver.

Skäggdoppingen hade ingen tur. Fångsten dög inte.

Lika bra att släppa det och gå vidare i jakten 

En häger vaktade i trädet

Skönsång

Slutar med lite vår bilder. 

Nu väntar jag bara på grönskan! 

...

Publicerad 2026-03-19 21:12 | Läst 548 ggr 4 Kommentera

Ännu ett vårtecken

På mina breddgrader

...

Publicerad 2026-03-07 22:56 | Läst 586 ggr 4 Kommentera

Nu är det väl vår ändå...

Äntligen fick jag se min första blåsippa för året.

Vid ån höll Strömstararna igång. De verkade inte vara glada i varann. En försökte komma närmare och den andre skrämde iväg den

Idag skulle jag ta turen runt mossen, men isen var hal i skogen så jag vände. Mossen tur och retur är ju inte fel.

Vattnet flödar och isarna är nog snart borta.

...

Publicerad 2026-03-03 17:36 | Läst 653 ggr 3 Kommentera

Stenen med smycket

Ett smycke glimmade till när vågorna slog över stenen. När jag kom tillbaka efter min promenad var det borta. Isformationerna vid Vättern får nog vara kvar ett tag till. Kylan håller i sig! 

...

Publicerad 2026-02-08 22:18 | Läst 673 ggr 2 Kommentera
Föregående 1 2 3 ... 123 Nästa