BILDER o TANKAR

Kylan håller i sig

Jag stapplar mig fram på isiga stigar. Isen är så hård att jag halkar med dubbar på kängorna. Men det är lite vackert trots allt. Lite ljusare dagar och hopp om vår. 

....

Publicerad 2026-01-28 20:11 | Läst 578 ggr 0 Kommentera

Lite kul på sjön

Ibland är omgivningen viktigare än motivet. Så vackra snöklädda kullar vid Landsjön.  

Publicerad 2026-01-18 13:50 | Läst 720 ggr 9 Kommentera

Väderrapport

1 januari 2026

Det blev inte så mycket snöoväder i mina trakter idag. Men just den timman jag var ute öste det ner snöblandat tungt regn. Lite illustrerat på en bild 

...

Publicerad 2026-01-01 19:50 | Läst 547 ggr 1 Kommentera

Nytt år på gång

Sista dagen på året 

En is-diamant i kvällssol

Utsikt mot Tabergstoppen

Avslutar med en bild jag hoppas får symbolisera det nya året. Det kommer att bli bra!

...

Publicerad 2025-12-31 15:51 | Läst 509 ggr 2 Kommentera

Tomtebloss i skogen

Just innan mörkret föll på julafton. En kort promenad. Lite snö hade lagt sig på granarna

På annandagen kom äntligen solen fram igen.

Som tomtebloss i grenverket 

Kanske lite glöd som föll till marken.

.....

Publicerad 2025-12-27 13:31 | Läst 509 ggr 1 Kommentera
Föregående 1 2 3 ... 123 Nästa