BILDER o TANKAR

Som den fegis jag är

så blev det ingen längre promenad på isen

kändes lite lurigt med sprickan där!

Frostbitna vasstrån

:-)

...

Publicerad 2016-01-23 16:31 | Läst 3189 ggr 6 Kommentera

En tur till Åsens by

Solen tvekade lite innan den visade sig på trädtopparna

En tveksam strimma ljus

och kallt som sjutton

Ett ishinder på grinden innan färden fortsatte

Till Landsjön

...

Publicerad 2016-01-17 20:59 | Läst 2534 ggr 3 Kommentera

Instagrambilder igen

Redigerade i mobilen

Kan det vara mitt tidigare målande med akvarell och olja 

som får mig att vilja leka med bilderna

Komma bort från verkligheten

Samsung Galaxy S5

...

Publicerad 2016-01-16 21:36 | Läst 2367 ggr 1 Kommentera

Gatubild - nej

7:de våningen på parkeringshuset

Med utsikt över Jönköping Kristinekyrkan och Vättern 

...

Publicerad 2016-01-12 17:23 | Läst 1087 ggr 0 Kommentera

Den perfekta bilden

är det många som tvistar om här på Fotosidan. Den finns inte!

Den perfekta bilden är den som ger fotografen glädje att fortsätta fotografera. Jag kan inte tänka mig att skicka en bild till omdöme eller tävla med en bild. Vem ska bedöma? Två olika bedömare skulle förmodligen dela två totalt olika omdömen. En första plats och en sista plats. 

Den här bilden är helt "operfekt" eftersom jag inte tänkt något enligt regelboken. (har förresten inte läst en enda fotobok.) Helt självlärd och använder de tekniker som gör att bilden blir som JAG vill ha den. Men den här förmedlar den känslan jag ville ha fram.

Frågor på det?

Åsikter om det?

Förmodligen kommer jag inte att kunna svara alla som tycker olika. Huvudsaken är ju att en själv är nöjd. Nej det finns inget som heter perfekt inom fotografin, som inom så mycket annat.

:-)

;-)

...

Publicerad 2016-01-09 18:27 | Läst 1285 ggr 2 Kommentera
Föregående 1 ... 117 118 119 ... 123 Nästa