BILDER o TANKAR

Våren hälsar på

...hoppas den stannar kvar 

....

Publicerad 2025-03-20 21:56 | Läst 684 ggr 4 Kommentera

Lager på lager vid sjön

Vackert väder med näsan i vädret

Lite näsvist tittade han på mig

...

Publicerad 2025-03-02 18:58 | Läst 824 ggr 3 Kommentera

Varför inte några vårtecken

Tog en tur till platser där Tranor och Tofsvipor brukar vara tidiga. Men nej. Jag får hålla mig till tåls ett tag till.  Det var kul att se de nyvakna myrorna.

...och isen smälter

Det blir vår!

...

Publicerad 2025-02-25 22:26 | Läst 659 ggr 1 Kommentera

Med "fågelkameran" på hyllan

Jag har alltid turen att möta fåglar när rätt kamera är hemma.

Jag är inte vän med min lilla Nikon 

Mörkt och ständigt i rörelse 

Ren tur att några bilder blev ok

Lite kontakt hade vi  ha ha

Uppnosig eller uppnäbbig 

Dunboll med näbb 

.....

Publicerad 2025-02-16 20:30 | Läst 752 ggr 2 Kommentera

Varför lägga ut en dålig bild

Helt plötsligt blev det kallt igen. Kul med is i alla former. 

Här kan man tro att det är en dimmig morgon och soluppgång.

Nej, det var torrt på vägen och dammet gjorde en gardin i motljus.

Dis och motljus men den får vara med ändå, bara för att det var en rolig upplevelse. 

innan den landade skrämde den iväg tusentals skränande gäss. 

...

Publicerad 2025-02-14 18:29 | Läst 808 ggr 4 Kommentera
Föregående 1 ... 12 13 14 ... 123 Nästa