WOLFGANGs BLOGG

Långbänk

"Att dra i långbänk" har blivit ett uttryck i politiken i Sverige. Liknande uttryck finns på tyska "etwas auf die lange Bank schieben", och det har faktiskt använts av min far mot mig, när jag inte hade  fått "tummarna loss". Vid Malmö Stadion finns en sådan långbänk som jag fotograferade idag. Det blev en digital bild konverterad till svartvitt, men det hade mycket väl kunnat bli en analog bild, dock  har jag redan exponerade rullar i kylskåpet, vilka jag först måste framkalla.

De har jag dragit i långbänk!

Publicerad 2020-10-20 00:48 | Läst 1793 ggr 4 Kommentera

Yashica 635 - mellanformat

Detta är ett analogt foto som jag plåtade förra året med min Yashica 635 som har 60 år på nacken. Jag gillade ljuset i den här enkla bilden. Det var synd att bädda!

Publicerad 2020-10-18 23:34 | Läst 1528 ggr 3 Kommentera

Svartvitt digitalt

Några bilder från en utflykt i går fotograferade med Nikon Z6 och konverterade i Elements 2020 till svartvitt.

Publicerad 2020-10-18 14:59 | Läst 1240 ggr 5 Kommentera

Porträtt i svartvitt

Jag har börjat mer och mer att fotografera svartvita porträtt.

Dessa bilder är digitala och konverterade till svartvitt i Elements 2020.

.

Publicerad 2020-10-06 19:41 | Läst 2072 ggr 3 Kommentera

Kvadratiskt

Häromdagen i Limhamns småbåtshamn hade jag min kvadratiska dag i svartvitt.

Digitala bilder med Nikon Z6 och fast 1,8/50 mm-Z.

Publicerad 2020-09-25 10:40 | Läst 2171 ggr 3 Kommentera
Föregående 1 ... 4 5 6 ... 10 Nästa