Merläsning
Annons
Så förenklar och effektiviserar AI vardagen för fotografer
Annons
Som fotograf eller videograf vet du att kreativiteten ofta kommer när du minst anar det – på väg till en location, i bilen efter ett kundmöte, eller mitt under en plåtning när ljuset faller på ett sätt du inte förväntat dig. Men i ett yrke där fokus ligger på att fånga ögonblick, är det lätt att egna tankar, bildidéer eller feedback från kunden glöms bort.
Läs mer...





















7 Kommentarer
Logga in för att kommentera
Jo, inte ger det någon riktigt god smak i munnen... Fotografiska har gjort mycket för att visa oss "världsnamn" (Sammalahti var en enorm upplevelse, för att bara ta ett exempel), men allt beskrivs och hanteras i ekonomismens termer, och det får en att undra vart de är på väg. Och sådan här bilhandlarjargong är illavarslande.
Jo Sammalahti kan vi tacka franshin tagaren i Talin knappast F i stockholm.
Låter inte det där som Samsungs The Frame typ?
Ska vi sitta ännu mer hemma och kolla på köpekonst vi förväntas prenumerera från deras digitala plattform. Typ ett Spotify för bildkonst av olika slag. I the Frame ingår både vanliga foton och avfotograferad bildkonst. Det låter ju inte direkt som vad Fotografiska varit hittills men vi får väl vänta och se. Vi kanske går mot en post-pandemitid med helt digitala utställningar. Det blir säkert billigare att rodda men är det verkligen vad folk vill ha?
Å andra sidan skriver de:
"Vi ser en uppdämd efterfrågan på återuppbyggnad av samhället, att åter träffa likasinnade själar och dela kulturupplevelser."
Var det det här som blev resultatet av Bomans amerikanska äventyr?
Jajo bröderna är inte längre ägare tillfotografiska utan en Berlin baserad entreprenör som heter Yoram Roth https://www.yoramroth.com
I väntan på det så kan man resa ex till Winterthur i Schweiz https://www.fotomuseum.ch/en/ueber-uns/