Den för hårt retuscherade modellen Filippa Hamilton ledde till en reklamskandal för Ralph Lauren. Men nu är klädjätten i blåsväder igen.
Fotosidan har tidigare skrivit om
Filippa Hamilton, modellen som Ralph Lauren photoshoppat till skinn och ben i en reklamkampanj. Bilden väckte så mycket uppståndelse att den hamnade i bloggar över hela världen efter att först ha dykt upp på sajten Photoshop Disasters.
Men nu har Ralph Lauren hamnat i trubbel igen. Filippa Hamilton har gått ut till media och sagt att hon har fått sparken efter den skadande reklamkampanjen - för att hon inte är tillräckligt smal för deras kläder. Ralph Lauren, å andra sidan, hävdar att det är andra orsaker bakom hennes uppsägning.
Det har även dykt upp en till likasinnad bild med en annan modell i Ralph Laurens reklamkampanj (ovan), fortfarande lika illa retuscherad som den första.
Frågan är när Ralph Lauren kommer att börja lära sig av sina misstag.
Källa:
Photoshop Disasters.
22 Kommentarer
Logga in för att kommentera
Grattis RL !
Finns det någon som tycker det är snyggt med människor som lider av vikt relaterade sjukdomar?
Och hur fan kan man vara så dålig på att använda PS?
Borde vara de som arbetat fram bilden på Filippa Hamilton som ska ha sparken för ett förnedrande resultat som sedan låtit publiceras.
Nog dags att tänka om för RL!?
Grattis och grattis vet jag inte Christian, de som inte visste vad RL var innan kommer ju knappast att köpa de kläderna i framtiden va? ;)
/T
Vore kul att veta anledningen till den konstiga retuscheringen.
Inte kan retusheraren eller AD:n vara så jävla galna så att dom har dom här bilderna på allvar.
Eller...?
Idiotiskt att publicera något som skapar ångest hos flickor som redan bombarderas med sjukt förvrängda ideal!
Som konst kan det va ok men shit asså, inte i en tidning som visar hur man "ska se ut"!
Publicitét e bra! ;)
Och grabbarna på firman Ralph har nog också redan publikundersökt att den här typen av bilder funkar!!
Inte på oss kanske, men det är inte så viktigt! ;)
B)
Men jag tror, som vissa andra, att dom har redigerat dom här bilderna såhär för att få publicitet. Alla som har sett bilden har ju lagt den på minnet och kommer ihåg. PUBLICITET.