Nyheter
En ny reklamannons för Ralph Lauren med en smal modell - som med misslyckad retusch har gjorts ännu smalare - har fått människor över hela världen att reagera.
PDNPulse.com skriver att Ralph Lauren har fått påtryckningar över sin reklamkampanj, föreställande en onormalt smal modell, på ett flertal olika sajter. Först ställde sig Ralph Lauren på tvären och gjorde påtryckningar mot sajterna att de skulle ta ned reklamannonsen. Men efter skadande mycket kritik har nu klädmärket valt att öppet be om ursäkt;
"I över 42 år har vi byggt ett varumärke som grundas på kvalitet och integritet. Efter ytterligare undersökning har vi lärt oss att vi är ansvariga för den bildbehandling och retuschering som resulterade i en mycket snedvriden bild av en kvinnas kropp. Vi har tagit itu med problemet och framöver kommer att vidta alla försiktighetsåtgärder för att säkerställa att den kaliber av våra konstverk representerar vårt varumärke på lämpligt sätt."
Läs mer om berättelsen här.
17 Kommentarer
Logga in för att kommentera
Då var smalheten knappast det størsta problemet.
Ser ut lite som nåt du hittar i ett spel/tecknad film. jækla skumma proportioner.
Man kanske skulle bli retusherare och bildbehandlare, verkar vist inte vara så høga krav på kunnskap direkt ;)
Tja, och bilden, varumärket och plaggen får extremt mycket publicitet.. var inte det poängen från början?
Med all den debatt som pågår... så försöker man skaffa sig marknadsmässiga fördelar med något så lågt och genomskinligt billigt.
I mina ögon sätter de verkligen en "PUCKO"-stämpel rakt över sitt varumärke...
MVH - Bappel
Eh, va? Vad säger de egentligen här? De ska säkerställa att den kaliber av deras konstverk representerar deras varumärke på lämpligt sätt. Samma på svenska? Menar de att de ska publicera bilder av samma kaliber även i framtiden, bara den representerar deras varumärke på bästa sätt?