Oscar Paulsens tolkning av Barnängen bygger på vår längtan till naturen och barndomen.
Utställning
Fyra fotografer från fotografagenturen Vidvinkel Foto fick i uppdrag att bidra med sina tolkningar av varumärket Barnängen. Detta med anledning av tvålfabrikantens 140-årsjubileum.
De fyra fotograferna är mellan 20 och 27 år, och har fått helt fria händer att göra sina egna personliga tolkningar. I utställningen "Ren känsla genom tiderna" som visas på Bruno Götgatsbacken i Stockholm den 3-7 November varvas de unga fotografernas alster med reklamaffischer från svunna tider. Tillsammans ska bilderna skildra Barnängens historia.
Oscar Paulsens tankar om Barnängen handlade om en vilja att fly till naturen och barndomen, vilket resulterade i fyra bilder som visar ett änglalikt par på en brygga.
Sima Korenivski har en mer glorifierad bild av Barnängen, vilket hon själv tror kan bero på att hon inte är född i Sverige. För henne representerar märket det "glamourösa i det privata".
Erika Svensson ville symbolisera det starka, rena och klassiska som alltid är modernt på ett mycket direkt sätt.
Sara Shahbazi hittade inspirationen på Barnängsbacken, som är ett trådgårdsområde i Stockholm.
Du kan också se hela utställningen på
Barnängen sajt. På sidan kan du som betraktare också delta i en tävling, och rösta på vilken fotograf du tycker har lyckats bäst med uppgiften.
2 Kommentarer
Logga in för att kommentera