Annons

Uppstartsproblem D30

Produkter
(logga in för att koppla)

Seal

Medlem
Jag köpte en begagnad D30 förra veckan och den har fungerat perfekt fram till idag. När jag sätter igång kameran visas i displayen vilket ISO-tal kameran är inställd på, sedan händer inget mer. Stänger jag av kameran visas ISO-talet fortfarande i displayen. Tar jag ut batteriet och sätter i det igen startar kameran som den ska men stänger jag av den och sätter på den igen uppstår samma problem.
Om någon har en lösning på problemet skulle jag bli väldans glad.

Micke

Jag antar att du har prövat med helt nya batterier. Detta brukar annars vara en universallösning på diverse mystiska elfel. Annars är en reklamation att rekommendera.
MVH Erik Å

Jag har nog kommit på problemet. Jag har köpt ett nytt minneskort från digitalnyttt.se, ett Transcend 256Mb. Förmodligen är det det som är boven i dramat för sätter jag i något av mina gamla kort funkar det.

Nästa fråga blir då - är det fler som haft problem med minneskort från Transcend?

Micke

Jag köpte en begagnad D30 förra veckan och den har fungerat perfekt fram till idag. När jag sätter igång kameran visas i displayen vilket ISO-tal kameran är inställd på, sedan händer inget mer. Stänger jag av kameran visas ISO-talet fortfarande i displayen. Tar jag ut batteriet och sätter i det igen startar kameran som den ska men stänger jag av den och sätter på den igen uppstår samma problem.
Om någon har en lösning på problemet skulle jag bli väldans glad.

Micke

Jag skulle råda dig till att lämna in kameran på verkstad.

ANNONS
Götaplatsens Foto