Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
bildöverföring till minneskort?
- Trådstartare light
- Start datum
perstromgren
Aktiv medlem
Är det möjligt att på något sätt överföra redigerade bilder tillbaka till kamerans minneskort?
Javisst! Om du kan montera din kamera som en USB-sticka (vilket är vad jag alltid gör) kan du kopiera filer åt bägge håll.
Törs man fråga varför du vill göra detta?
Per.
Enicar
Aktiv medlem
Du använder Canon eller hur?
De Canonkameror jag haft har inte dykt upp i utforskaren på samma sätt som ett t. ex.USB-minne.
Skaffa en lös kortläsare. De är billiga. Kolla bara att ditt minneskort inte är för "häftigt" (stort eller snabbt) för kortläsaren.
Fick själv problem med en äldre kortläsare när jag skaffade ett 4GB kort.
Kortläsaren kan också vara ett enklet sätt att föra över bilderna till datorn.
Per Strömgren frågar varför man skulle vilja ladda över redigerade bilder till ett minneskort.
Det första jag tänker på är att man vill ta sitt minneskort till fotoaffären och beställa/skriva ut kopior.
De Canonkameror jag haft har inte dykt upp i utforskaren på samma sätt som ett t. ex.USB-minne.
Skaffa en lös kortläsare. De är billiga. Kolla bara att ditt minneskort inte är för "häftigt" (stort eller snabbt) för kortläsaren.
Fick själv problem med en äldre kortläsare när jag skaffade ett 4GB kort.
Kortläsaren kan också vara ett enklet sätt att föra över bilderna till datorn.
Per Strömgren frågar varför man skulle vilja ladda över redigerade bilder till ett minneskort.
Det första jag tänker på är att man vill ta sitt minneskort till fotoaffären och beställa/skriva ut kopior.
perstromgren
Aktiv medlem
För det ändamålet är det väl enklare med en billig USB-sticka?
Per
Enicar
Aktiv medlem
Jag upplever förstås inte att det är svårare att använda en kortläsare än en USB-stickaFör det ändamålet är det väl enklare med en billig USB-sticka?
Per
Det kanske går lika bra. Vi vet ju inte ännu varför bilderna skulle tillbaka till ett kort.
Jag har i alla fall nåt minna av att USB-sticka inte gick att stoppa in i fotobutikens maskin.
Kan väl var olika kanske på olika maskiner
.
light
Aktiv medlem
Javisst! Om du kan montera din kamera som en USB-sticka (vilket är vad jag alltid gör) kan du kopiera filer åt bägge håll.
Törs man fråga varför du vill göra detta?
Per.
Jag har en Canon 40D kanske jag bör tillägga. Hur monterar man sin kamera som en USB-sticka?
Orsaken är att jag funderar på att skaffa en "Tv Picture Viewer". I den sätter man in kamerans minneskort, ansluter till tv och visar sina bilder. Men jag vill ju visa redigerade bilder så därför behöver jag få reda hur man på bästa sätt kan ladda ner färdigredigerade bilder till ett minneskort.
ErlandH
Aktiv medlem
Bästa (och enklaste) sättet är att använda en kortläsare. Kostar nån hundring på t ex Clas Ohlson.... därför behöver jag få reda hur man på bästa sätt kan ladda ner färdigredigerade bilder till ett minneskort.
Enicar
Aktiv medlem
Precis
Känns lite bekant. Tyckte någon sa ungefär så redan i förmiddags
Men det skadar väl inte att upprepas för att fästa riktigt.
Bästa (och enklaste) sättet är att använda en kortläsare. Kostar nån hundring på t ex Clas Ohlson.
light
Aktiv medlem
Tack peranders och alla för era svar! då är det tydligen kortläsare som gäller.