Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har du en kameraväska som inte ser ut som en?

Produkter
(logga in för att koppla)

snysop

Aktiv medlem
Jag vill börja bära med mig min kamera dagligen men kan inte bära omkring på en vanlig kameraväska (eller något Crumpler-liknande). Måste ha en väska som passar klädseln och är därför på jakt efter något som skydar bra men som inte ser ut som en kameraväska. Något lite mer handväskeliknande i skinn eller så. Har hittat dessa
http://jill-e.com/
och gillar den svarta medium, men priset(!!) nästan 2000 kr är på tok för mycket.

Så nu undrar jag, ni som inte har en Crumpler eller en vanlig kameraväska, vad har ni?

Sista utvägen är att ta en gammal skinnväska som jag har liggande och ordna inredningen till men helst köper jag något nytt. :)

EDIT: OBS! Är alltså på jakt efter en väska som inte ser ut som någon sportväska. Den skall passa klädsel: högklackade skor/stövlar, kjol, skjorta eller liknande.

Ta vad som helst som rymmer kameradelarna och är snyggt.
Kläm i RÄTT skumgummi och skär ut.
Rätt är en variant som inte släpper ut "x-gas" som inte är bra för "var det glas?"

Sök lite på forumen och du kommer hitta mer info.

Ta vad som helst som rymmer kameradelarna och är snyggt.
Kläm i RÄTT skumgummi och skär ut.
Rätt är en variant som inte släpper ut "x-gas" som inte är bra för "var det glas?"

Sök lite på forumen och du kommer hitta mer info.

Jo, jag har läst om liggunderlag osv. Men vill först kolla om det finns något man kan köpa. :)

Jag vill börja bära med mig min kamera dagligen men kan inte bära omkring på en vanlig kameraväska (eller något Crumpler-liknande). [...]

EDIT: OBS! Är alltså på jakt efter en väska som inte ser ut som någon sportväska. Den skall passa klädsel: högklackade skor/stövlar, kjol, skjorta eller liknande.

Men måste du ha en inredd fotoväska? Du bär väl inte med dig hela utrustningen dagligen? Kan du inte bara linda in kameran i en handduk och stoppa ned i din vanliga väska?

Jag förstår nog inte problemet, riktigt.

Per.

Mja... Jag vill inte ha min kamera med monterat DA* 50-135 liggandes löst i väskan tillsammans med alla andra "måste-ha-saker". Är rädd om hela paketet, display, objektivet och allt. Kameran är tung så att lägga den i en väska utan vaddering känns inte kul. Varje gång man ställer ner den så hör man "bonk". :S

OK, jag förstår. Med 2kg kamera jämt med sig, har du avsevärt högre ambitioner än jag till vardags.

Då tycker jag du ska köpa den röda läderväskan från Jill-e, den är ju snygg! "Orkar du med grisen, orkar du med rumpan" som min mormor brukade säga! Eller, översatt, med så mycket pengar i utrustning kan det vara värt att ha något snyggt att ha den i.

Per.

Ganska intressant problem. När jag tycker ryggsäcken är överkurs har jag hittat en mkt simpel lösnig.
Jag använder R-strap på kameran och trär ett överdrag runt kameran ( vadderad nylon som egentligen är till för kasetter).
Det är väl inte så chickt, men finessen är just att bärremmen är fäst på kameran och väskan (överdraget) bara är stängd med blixtlås runt kameran.
Så i ett skarpt läge drar man bara av överdraget, släpper det exempelvis på backen och vips har man kameran framme.

R-strapen skall egentligen bäras diagonalt över bröstet, men man kan lika gärna ha den hängande över axeln.

lm

Farligt!!! Inte kul att de var SÅ dyra... Men sen är de iofs i äkta läder... Mums. :) Men nä. De pengarna lägger jag hellre på ett vidvinkelobjektiv. :)
:eek:))) Kan förstå det!

Kan Domkes väskor vara nåt för damen? Det är faktiskt lite svårt att kolla efter väskor nu när man sett de där snygga i läder! ;o) Dörrs väska är inte så dum, särskilt som man kunde lyfta ur en innerväska och ha ytterväskan till annat också. Crumplers väskor kan vara rätt snygga men är kanske inte riktigt min stil. Vet inte varför men jag kommer att tänka på cykelbud när jag ser dem. :eek:)

Nää... :( Har letat mig fördärvad efter läderväskan som jag tror jag kan få ner min Loweproinsats i. "Föll" inte riktigt för någon väska. Eller jo,,, men den är för dyr! :D

ANNONS
Götaplatsens Foto