Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kalibrera med Eye One?
- Trådstartare ivanhon
- Start datum
stefohl
Aktiv medlem
När jag mäter rummets Color temperature så är den endast 3000 K, min fråga är då är det detta värde som jag ska använda för vitpunkt?
Så låg färgtemperatur är det svårt att få en skärm att visa, hur bra den än är. Du bör ligga på en färtemperatur mellan 5000-6500K. Sedan ska du optimalt sett se till att höja färgtemperaturen i rummet till samma värde. Finns lysrör som har den färgtemperaturen.
Stefan
ivanhon
Medlem
Tackar för det snabba svaret.
Det bästa resultatet jag fått än så länge är när jag använder Native White och gamma 2,2. Betyder detta att kalibratorn väljer vitpunkt och är det att rekomendera att kalibrera på detta vis?
Inställningarna för RGB är 50% vardera.
När jag försökte ställa in skärmen efter 6000K och gjorde RGB inställnigar blev värdena helt upp åt väggarna och skärmen blev grön...
Med vänliga hälsningar
OLA NILSSON
Det bästa resultatet jag fått än så länge är när jag använder Native White och gamma 2,2. Betyder detta att kalibratorn väljer vitpunkt och är det att rekomendera att kalibrera på detta vis?
När jag försökte ställa in skärmen efter 6000K och gjorde RGB inställnigar blev värdena helt upp åt väggarna och skärmen blev grön...
Med vänliga hälsningar
OLA NILSSON
stefohl
Aktiv medlem
Tackar för det snabba svaret.
OLA NILSSON
Native White innebär att skärmens egen färgtemperatur används. Alltså om skärmen i okalibrerat tillstånd har en vitpunkt på 7500K, så är det den färgtemperatur som skärmen kalibreras till. Ofta en bra lösning för många skärmar.
Stefan