WictoriaCarlson
Medlem
jag har en Canon EOS 400D och jag skulle vilja få skarpare bilder. Men jag vet inte hur jag ska få så klara bilder som jag har sett många andra få. Tips tack!
//Wictoria
//Wictoria
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
okej, jag har photoshop, men är inte så duktig i det heller. Jag fotar både utomhus och inomhus, fast kanske mest ute i naturen. det händer ibland att jag tar på min hund och så, men mest ute i naturen.
ErlandH;1226688 Utan att veta vad/hur du fotograferar gissar jag att det också kan handla om att du använder för långa slutartider.[/QUOTE sa:Det gissar jag också för dina vattenbilder på din sida ser skarpa ut. Vad har du för objektiv ? Hundar kräver ganska korta slutartider, minst 1/250, om du inte panorerar.
Det gissar jag också för dina vattenbilder på din sida ser skarpa ut. Vad har du för objektiv ? Hundar kräver ganska korta slutartider, minst 1/250, om du inte panorerar.
Jag har Canons 18-55mm. okej, tack
Då kan det behövas, beroende på hur darrhänt du är, 1/15 - 1/60 som längsta tider, med 1/125 sekund är du "alltid" hemma.
/ Erik