Annons

Nytt Eos 1D MkIII hus

Produkter
(logga in för att koppla)

StudioG

Aktiv medlem
Go morron.

För 15 min sedan ringde det på dörren och jag visste redan vem det var.
De var killen som delar ut Schenker Express paketen.Han hade ett paket till mej med en sprillans ny MkIII hus. Jag vill tacka Risto Niemelä på Canon Finland och alla på JAS Tekniikka i Åbo/Finland. Efter 4 gånger på service för alla strul med fokuseringen och fortfarande samma problem så fick jag ett lånehus som jag testade och där fungerade allt perfekt. Så dom beslutade att jag skall ha ett nytt kamerahus.Detta kallar jag service.Nu laddar jag batterit och så blir det att plåta i studion på em och Ishockey i morron kväll. Ha en bra dag !!

Grattis Glenn! Du har inte haft en lätt resa, jag unnar dig verkligen ett väl fungerande Mark III-hus. Kör hårt!

Har plåtat lite idag och e jättenöjd med huset. I morron är det hockey då får den känna på lite bilder med fart i. Det var det som mitt gamla hus inte klarade av.

Har plåtat lite idag och e jättenöjd med huset. I morron är det hockey då får den känna på lite bilder med fart i. Det var det som mitt gamla hus inte klarade av.

Grattis. Hur lyckades du övertyga dem? När jag var inne med min på RCC så skrockade teknikern och sa något i stil med att man ju inte kunde förvänta sig underverk och bla bla bla, ungefär som om det skulle vara ett isolerat fall och att jag inte läst om ANDRAS problem på nätet också. Min AF funkar kass i single shot, får fler keepers i mörker med min 5D. Nu ska jag bara orka ta fighten, för det går ju uppenbarligen.

Grattis. Hur lyckades du övertyga dem? När jag var inne med min på RCC så skrockade teknikern och sa något i stil med att man ju inte kunde förvänta sig underverk och bla bla bla, ungefär som om det skulle vara ett isolerat fall och att jag inte läst om ANDRAS problem på nätet också. Min AF funkar kass i single shot, får fler keepers i mörker med min 5D. Nu ska jag bara orka ta fighten, för det går ju uppenbarligen.

Sände en dvd med foton [rawformat] till dom så sände dom mej ett lånehus som jag fick testa och det fungerade klockrent och efter det så beslöt dom sej att jag skall få ett nytt hus.Du skall kontakta den person på Canon i Sverige som är den högsta inom servicen. Inte någon tekniker på en servicepunkt. Man skall väl inte ha ett kamerahus som nästa kostar 4000€ på service 4 ggr under ca ett års tid för samma strul heller.. Hade dom inte ställt upp hade jag bytt märke.

Tack. Jag ska banne mig ge mig på det igen, har inte råd att byta system men vill ju gärna att det jag har verkligen SKA fungera som avsett. Skönt att höra att Canon iallafall ibland byter kameror som anses hopplösa.

Har ju läst om dina problem innan, skönt att det löste sig för dig :)

/Daniel.

Go Morron ..

Jo jag tackar. Känns skönt att Canon ställde upp.
Vi har plåtat med Canon i våran familj sedan 1971. Då köpte
farsan sin första Canon. Men han köpte sin första kamera redan 1956.
En Bilora Lådkamera.Han brukar skämta med mej å säga att nutidens fotografer borde lära sej att plåta med en sådan :)

ANNONS