Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Extraskärm till iMac
- Trådstartare Cambo
- Start datum
PerFogelberg
Aktiv medlem
Du måste sätta i sladden.
Du måste beskriva vad du gör mer uttömmande annars går det inte att hjälpa dig.
Du måste beskriva vad du gör mer uttömmande annars går det inte att hjälpa dig.
Cambo
Aktiv medlem
Sladden är i
Jo såklart att jag har anslutit enheterna. iMacenhar en miniutgång dvi?. Skafade en adapter och som ansluts till denmedföljande skärmsladden.
Då jag går in i systeminställningar fklickar jag på skärm och sök skärmar. Den visar då att denhar känt igen min CG241. Men då jag slår på extraskärmen visar den ett meddelande signalcheck som anger att inputsignal is not reveived. Eizoskärmens powerlampa lyser först blå och sen gul. I övrigt svart.
Ja så är läget. Finns hjälp tro?
grubblar
bo
Jo såklart att jag har anslutit enheterna. iMacenhar en miniutgång dvi?. Skafade en adapter och som ansluts till denmedföljande skärmsladden.
Då jag går in i systeminställningar fklickar jag på skärm och sök skärmar. Den visar då att denhar känt igen min CG241. Men då jag slår på extraskärmen visar den ett meddelande signalcheck som anger att inputsignal is not reveived. Eizoskärmens powerlampa lyser först blå och sen gul. I övrigt svart.
Ja så är läget. Finns hjälp tro?
grubblar
bo
Melker Humala
Aktiv medlem
Har du anslutit med DVI? Det finns ju både DVI och VGA ingång på skärmen du har väl valt rätt på skärmen?
Melker Humala
Aktiv medlem
Ja och det blir ingen bild oavsett vilken ingång du väljer på skärmen? Om du väljer med skärmens knappar den signalingång som du har kopplat in macen på?
M
M
Melker Humala
Aktiv medlem
Är det mini-DVI till DVI adapter du har skaffat? Blir det bild om du kopplar in en annan dator? Blir det bild om man kopplar in en annan skärm? Hur ser kontakterna ut? Då menar jag om det har blivit någon pinne böjd i kontakterna. Går det att skruva loss sladden från skärmen? I så fall så kan man prova att skruva loss och skruva dit den igen. Om inget av detta fungerar så gissar jag på kabelbrott.
M
M
Melker Humala
Aktiv medlem
Ta med skärmen till närmsta dator butik och be dem prova om det blir bild med en dator som har DVI eller be någon bekant som har dator med DVI. Om det fungerar så vet du ju att kabeln och skärmen är OK. Sedan är det bara att prova vidare om det är fel på adapterkabeln eller iMacen. Det är väl en Apple-adapter?
M
M
Cambo
Aktiv medlem
Pinsamt, pinsamt. Den första kommentaren var nära sanningen. Det är den förbaskade, klena mini-dvi kontakten som spökar. Glappt pga av pyttesmå ytor. Nu får jag vara försiktig så jag inte rubbar macen för då slocknar Eizon.
Tilläggas, utifrån mina enkla kunskaper så är det en skillnad mellan skärmarna. Min iMac är mycket ljusare och klarare i färgen då jag öppnar en befintlig bild. För jag över den till Eizon vill jag genast justera högdagrar och dra på lite i mellanregistret. Kör man dubblering är det iögonfallande.Men detta med eizons förinställda kalibrering. Jag ska installera Colornavigator och hänga på min Eye-one2 och se hur det då blir
hälsar
bo
Tilläggas, utifrån mina enkla kunskaper så är det en skillnad mellan skärmarna. Min iMac är mycket ljusare och klarare i färgen då jag öppnar en befintlig bild. För jag över den till Eizon vill jag genast justera högdagrar och dra på lite i mellanregistret. Kör man dubblering är det iögonfallande.Men detta med eizons förinställda kalibrering. Jag ska installera Colornavigator och hänga på min Eye-one2 och se hur det då blir
hälsar
bo
Gustav hagstrand
Medlem
Pinsamt, pinsamt. Den första kommentaren var nära sanningen. Det är den förbaskade, klena mini-dvi kontakten som spökar. Glappt pga av pyttesmå ytor. Nu får jag vara försiktig så jag inte rubbar macen för då slocknar Eizon.
hälsar
bo
Imacen ät ju inte känd för kvaliteten på skären direkt, jag vet, jag har en själv (med blank skärm dessutom)
Kalibrera båda skärmarna och är det stora skilnader är det nog imacen som spökar, ingen höjdarskärm direkt, så jag skulle lita på eizoskärmen i detta fallet.