Annons

Vilken konverter?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mats G

Aktiv medlem
Detta med konverer till Nikonobjektiv.
Vissa passar inte till det och det, har inte blivit klok på hur.
Vet någon om jag till min D2X med gamla Nikon AF 300 4, kan sätta någon konverter (1,4-1.6) och behålla autofokus och skkärpan förståss.
Mats G

Nikons konvertrar passar bara tillsammans med AF-S objektiv, med dom äldre skruvgluggarna så är det Kenkos Pro konvertrar som fått bäst kritik, men den informationen finns tillgänglig i objektivets manual.

/kent

Nikons konvertrar passar bara tillsammans med AF-S objektiv, med dom äldre skruvgluggarna så är det Kenkos Pro konvertrar som fått bäst kritik, men den informationen finns tillgänglig i objektivets manual.

/kent

Tack för tipset - Kenko Pro. Ska försöka hitta någon begagnad.
/ Mats

till Sigma?

Har jag nu fattat det hela rätt så måste ditt objektiv ha inbyggd motor för AF om det ska bli automatiskt med någon Nikon konverters. De är bara de aldra senaste av deras som ger AF, och dom passar inte på äldre AF objektiv.
Har man slantarna så köper man Nikon. Ty man får aldrig mer än vad man betalar för

Vilken vore den bästa konvertern för mitt Sigma 70-200 2,8? Sigma eller nikon?

Nikons konvertrar har en särskild nyckling i bajonettringen för att de bara ska passa AFS-objektiven. Det är inte så troligt att Sigma har denna nyckling på sina objektiv. Däremot ska Nikons konverter gå att modifierar genom att man filar bort nycklingen så att alla objektiv går att montera.
Sigmas och de bättre konvertrarna från Kenko ska i alla fall passa.

ANNONS
Götaplatsens Foto