Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

80-200 i backen...

Produkter
(logga in för att koppla)

Gustaf_J

Medlem
Hej!

Min lilla 80-200 gled ur väskan och ner i backen för ett tag sen.
Nu när den skulle brukas så märker jag att den backfokuserar en hel del.
I samma veva uppgradera jag mjukvaran i mitt hus, är det gluggen som ska justeras eller kan det vara mjukvaran i kameran, alla mina andra gluggar funkar prima, tips o råd tack!!

Mvh Gustaf!

Hej!

Min lilla 80-200 gled ur väskan och ner i backen för ett tag sen.
Nu när den skulle brukas så märker jag att den backfokuserar en hel del.
I samma veva uppgradera jag mjukvaran i mitt hus, är det gluggen som ska justeras eller kan det vara mjukvaran i kameran, alla mina andra gluggar funkar prima, tips o råd tack!!

Mvh Gustaf!

Typiskt!

Om det är det senaste 80-200 AF-D så finns det rapporter om att objektivet bak-fokuserar och att det ska vara ett fel i designen.

Har brukat den en del innan men inte märkt av detta, det är det som är lite märkligt. Går det att justera AF´en på en sån glugg?

Har brukat den en del innan men inte märkt av detta, det är det som är lite märkligt. Går det att justera AF´en på en sån glugg?

Det går att justera AF men inte så att den blir helt ok, i alla fall enligt vad jag läst. Det var en orsak till att jag valde 70-200 VR istället. Tyvärr blir det andra problem på en D700 med det...

Det går att justera AF men inte så att den blir helt ok, i alla fall enligt vad jag läst. Det var en orsak till att jag valde 70-200 VR istället. Tyvärr blir det andra problem på en D700 med det...

Va sa? Har inte upplevt några problem själv, kan jag vänta mig nån otrevlig överraskning?

ANNONS