Annons

Nikon Transfer kraschar

Produkter
(logga in för att koppla)

shogunami

Medlem
Hej!

Sitter här med en Nikon D5000 och river loss mitt hår av frustration.
När jag först fick kameran och installerade Nikon Transfer som följer med på skivan så funkade allt bra, och fortsatte att fungera bra tills jag kom till den sjunde överföringen. Nu när jag försöker överföra bilder till en mapp så kraschar programmet. "Nikon Transfer Application Has Stopped Working" får jag upp och sen inget mer mer det. Har avinstallerat och ominstallerat programmet, uppdaterat och provat utan. Det funkar helt enkelt inte. Någon som vet vad felet kan vara?
Jag kör Windows Vista tyvärr, och får kanske skylla mig själv. Vad vet jag.

Skulle uppskatta hjälp!

Tack

Har du uppdaterat programmet ???

Gå till:
- www.nikon.se
- Supportcenter
- Support och Download
- Enter
- Mjukvaror
- Nikon Transfer 1.5.0 fullständig version för Windows 04/08/2009
- Logga in (har du inte konto, skapa ett)
- Jag accepterar
- Ladda ner

Vem har sagt att det är enkelt att uppdatera Nikonprylar! / Lycka till

Gå till:
- www.nikon.se
- Supportcenter
- Support och Download
- Enter
- Mjukvaror
- Nikon Transfer 1.5.0 fullständig version för Windows 04/08/2009
- Logga in (har du inte konto, skapa ett)
- Jag accepterar
- Ladda ner

Vem har sagt att det är enkelt att uppdatera Nikonprylar! / Lycka till

Jag ska prova genast, när jag uppdaterade så uppdaterade jag inuti programmet, den rekommenderade en uppdatering som fanns tillgänglig. Ska kolla in hemsidan nu.

Edit: Versionen som Nikon Transfer föreslog är 1.4.0. Varför säger den inte att det finns nyare? (1.5.0) Latprogrammerare.

Edit 2: Uppdaterade till 1.5.0, fortfarande samma problem :(

Senast ändrad:
Får helt enkelt köra med att kopiera över filer till specifika mappar manuellt tills Nikon eller Microsoft skärper sig :p

Jag har aldrig brytt mig om olika överföringsprogram. Jag sätter minneskortet i en läsare, klipp ut eller kopiera och klistra in i en mapp jag skapar, t ex datum som namn. Sedan kör jag ViewNX för att titta på RAW-filerna. ViewNX är också gratis, bara att ladda ner.

Ett problem jag har haft med ViewNX är att om jag har stängt programmet med en viss mapp öppen, sedan raderat mappen så hänger programmet nästa gång jag startar upp, förmodligen för att mappen då är borta. Irriterande!!! Enda sättet jag har hittat är att skapa en ny mapp med samma namn så startar ViewNX snällt igen.

Kan det vara samma problem?

/FW

1) Avinstalera
2) Kör CCleaner
3) Starta om burken
3) Installera senaste versionen.

Har Nikon Transfer med Vista också (ultimate versionen) och har inga problem med programmet.

Använder inte Nikon Transfer längre utan överför med Lightroom eftersom det inporterar bilderna till programmet på samma gång.Eller helt enkelt kopiera från minneskortet och klistra till nån mapp på datorn.

(formatera kortet med kameran sen, inte med datorn)

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto