Annons

Nikon Transfer + ViewNX vs Elements?

Produkter
(logga in för att koppla)

Clevinger

Aktiv medlem
Finns det några fördelar med att överföra/sortera etc med Nikons egna program i stället för att använda Elements till allt? Kan tillägga att jag har en gammal version av Elements (3.0).

Igår installerade jag till kameran medföljande mjukvara (Nikon Transfer och Nikon ViewNX), men när jag hookade upp kameran med datorn så gick Photoshop Elements (som jag installerat tidigare, men aldrig använt) igång automatiskt. Jag hade tänkt använda Elements endast för redigering av bilder, men det verkar ju gå att både överföra och katalogisera även med Elements.
 
Ska man bara överföra bilder tycker jag inte att det spelar nån roll. Använd det program du gillar bäst.

Jag har använt både Windows filhanterare, Elements och Transfer och de för över bilderna som de ska. Just för tillfället använder jag Transfer.

//L
 
Ska man bara överföra bilder tycker jag inte att det spelar nån roll. Använd det program du gillar bäst.

Jag har använt både Windows filhanterare, Elements och Transfer och de för över bilderna som de ska. Just för tillfället använder jag Transfer.

//L

Har du en äldre kamera som inte lägger in Copyright i EXIF-informationen så kan Transfer vara att föredra eftersom Transfer även kan göra lättare änderingar samtidigt som det för över.

Själv använder jag filhanteraren.

/Karl
 
ANNONS