Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Display alltid på, på 5D mk2?

Produkter
(logga in för att koppla)

Somchart

Aktiv medlem
Har precis gått över från 50D till en 5D mk2, och jag undrar om displayen alltid skall vara på?

Det vill säga att displayen släcks inte när jag sätter ögat till för att ta bilder?

Hittar heller inget om inställningar för detta.

Sätter du på displayen för att granska en redan tagen bild, förblir displayen "tänd" tills dess att du trycker något på avtryckaren. Eller hur menade du?

Sätter du på displayen för att granska en redan tagen bild, förblir displayen "tänd" tills dess att du trycker något på avtryckaren. Eller hur menade du?

Mina tidigare 400D, 500D och 50D så har dom haft en "eye sensor" som gjort att så fort man fört ögat till "musslan" så har lcd-displayen släckts automatiskt och när man fört kameran från ansiktet har displayen tänts igen.

LFK? Man kanske får göra ett besök på någon träff som Lerumsbo :)

Sorry. Den funktionen finns inte. Du är varmt välkommen till LFK. Första onsdagen varje månad brukar vi mötas.

Mina tidigare 400D, 500D och 50D så har dom haft en "eye sensor" som gjort att så fort man fört ögat till "musslan" så har lcd-displayen släckts automatiskt och när man fört kameran från ansiktet har displayen tänts igen.

LFK? Man kanske får göra ett besök på någon träff som Lerumsbo :)

Sån funktion har inte jag på min EOS 30D och EOS 40D

ANNONS
Götaplatsens Foto