Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

SDHC Card

Produkter
(logga in för att koppla)

SGÖ

Aktiv medlem
Hej
Har ett SDHC Card på 4 Gb, får det ej att fungera med en Canon 1Ds MKII, bilderna finns på kortet men kan inte läsas från kameran eller kortläsare, vad finns att göra.
MVH SGÖ

Hallå Östgren!

Hoppas kameran funkar fint ännu :) ... enda jag kan komma på är att formatera kortet, både i kameran + i datorn. (om nu kortet syns i windows)

Hej Lennart.
Kameran fungera alldeles utmärkt, har formaterat kortet i kameran flera gånger, kortet hittas inte av datorn. Kanske behöver en annan kortläsare, får se om någon på Fotosidan har något mer tips.
MVH SGÖ

OK, då missförstod jag "kortet kan inte läsas från kameran", för jag fattade det som att den inte heller kunde se bilderna.

Det är inte så enkelt att problemet är att det är SDHC? Jag har en några år gammal dator, med inbyggd kortläsare, men den klarar inte av SDHC.

SDHC funkar tyvärr inte i de flesta vanliga läsare som tar SD. Så du får skaffa en annan kortläsare. Jag har haft samma idiotiska problem några gånger. Inte ens helt nya läsare som ska klara "allt" klarar SDHC i vissa fall.

Hej.
Problemet löst, har köpt en kortläsare för SDHC-kort, så nu hittar datorn minnet.
MVH SGÖ

ANNONS
Götaplatsens Foto