Annons

Hjälpljus AF på D80

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnus.s

Medlem
På min D80 fungerar hjälpljuset fint på autoläget men inte på P, A, M, S. Testat igenom inställningsmenyerna men det har inte gett resultat. Hjälpljus står på PÅ. Är det ngn som har ett tips på vad jag missat här?

På min D80 fungerar hjälpljuset fint på autoläget men inte på P, A, M, S. Testat igenom inställningsmenyerna men det har inte gett resultat. Hjälpljus står på PÅ. Är det ngn som har ett tips på vad jag missat här?

Vad har du satt AF till (AF-A, AF-S, AF-C)? Använder du AF-C så används inte hjälpljuset.

Vad har du satt AF till (AF-A, AF-S, AF-C)? Använder du AF-C så används inte hjälpljuset.

Visst var det så - ställde in kameran på AF-A och då funkade det direkt. Tänk så enkelt men ändå så svårt för mig att hitta. Ypperligt snabbt löst av er som svarat. Hjärtligt tack!

Jepp, AF-A och mittpunkten är det som krävs. Förstår dock inte varför man inte får nån hjälpbelysning alls i något av dom andra lägerna. :\

Jepp, AF-A och mittpunkten är det som krävs. Förstår dock inte varför man inte får nån hjälpbelysning alls i något av dom andra lägerna. :\

jorå AF-S fungerar alldeles yperligt... sen hade jag för mig att det bara var ytterlägena bland af-punkterna som inte fungerade, dvs något fler än bara mittpunkten (men jag har inte kameran här så jag kan inte kolla)

ANNONS