Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Portfolio 2.0

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kan inte återskapa det där felet.
Vad kör du för webbläsare Per, och har du zoomat upp texten?

Menar du enligt det senaste inlägget, där texten hamnar över bilden?

Hur som så ser det likadant ut på de två datorer som jag kör IE8 på (8.0.6001 och 8.0.7100), med textstorleken på medium och ingen zoomning. Däremot ser det bra ut på laptopen med IE7.

Per

Bra. Har inte testat på IE7 dock, har ingen till hands.

Nu behöver du inte sitta och ladda om sidan längre i väntan på fixar, för nu tänkte jag lägga av för i afton :)

Jag skulle vilja kunna ladda upp flera bilder samtidigt.

En väldigt efterlängtad och uppskattad uppdatering av portfolion tycker jag, många bra förbättringar! Gillar tex att kunna växla mellan kritik-album och portfolio-album. Bildspelsfunktionen ligger oxå högt upp på min favoritlista!

Men som citerat, jag saknar oxå möjligheten att på ett smidigt sätt ladda upp flera bilder åt gången till portfolion, tycker Facebook har en rätt smidig lösning där, att kunna markera sina bilder i en mapp på datorn o sen bara klicka på ladda upp.

Känns helt klart motiverat med uppladdningsförfarandet av enskilda bilder till kritikalbumet, men till portfolion vill jag bara ha en bild med bildtext till, inget mer. Dessutom laddar jag fota upp flera bilder åt gången.

Bra att man kan välja vilken ordning bilderna skall hamna i i portfolion, men även där skulle det gå att göra smidigare tycker jag, tar gärna Facebook som exempel här med, att med en drag-och-droppa funktion kunna ändra i bildordningen på ett snabbt o smidigt sätt! Istället som nu där man måste skriva siffror vid varje bild.

Men som sagt, en väldigt fin uppdatering hittils, största glädjeämnet idag efter påbörjad ledighet!

mvh Johan

Senast ändrad:
Jag försöker ställa in en portfoliolista utan beskrivningar (med de lite större albumtumnaglarna 150x150) men den vill inte ladda upp ... varför?

Jag skulle önska att jag kunde lägga en rubrik i portfolion som heter "bildgalleri" som länkar direkt till min imagedesk. Då kan jag ha portfolion som startsida (vilket är snyggt) och sedan låta imagedesk ligga under den för de som vill titta mycket bland mina bilder. Funkar det redan nu möjligtvis?

När jag ser ett bildspel i min portfolio och ändrar till helskärmsvy byter bakgrunden färg till vit från tonad svart ... varför ... ska det vara så?

Gästboken

Vill höra vad andra anser, jag hade nog trott att portfolions gästbok skulle vara separerad från den man har på sin FS-profil! Jag använder portfolion som hemsida och ansikte utåt och det känns mest intressant att se ev. kommentarer från andra än Fotosidans medlemmar, de kommentarerna har jag ju redan bra koll på via ordinarie profil. Känns som ev. externa inlägg nu drunknar bland inlägg från medlemmar på FS.

Skulle nog önska:

Gästboksinlägg gjorda på Fotosidan stannar på Fotosidan.
Gästboksinlägg gjorda i portfolion stannar i portfolion.

Fyll på med åsikter/kommentarer den som vill.

Passar än en gång på att berömma arbetet med 2.0, ett efterlängtat lyft!

Har en liten fundering kring bloggen, snarare än den nya portfolion kanske.

Finns det möjlighet att bilderna visas i större format direkt, eller är det 640x640 som gäller? Hade gärna sett att man kunnat visa stora bilder direkt i bloggen (iaf 1024x1024) för att sätta bilden ännu mer i fokus. Ogillar när man måste klicka på varje bild för att få se den i större format...

Om det finns en begränsning, finns planer på att lätta på den?

Det jag eftersträvar är något i stil med detta: http://www.thefivemilegrace.com/photoblog

Kanon med en uppdatering av portfolion.

Har dock lite problem med visning av bilder som är i 1:2 format då bilden blir längre än visningsfönstret när man kör bildspel med stora bilder.

Dessutom ser den tonade svarta bakgrunden riktigt dålig ut på min skärm, grovkorning och man ser var den går över till helt svart.

Hoppas det går att fixa.

Mvh/ Jonas

"Liten instruktion" är den aktuell?

Då jag ska ändra i min portfolio och klickar på "instruktion" kommer följande upp:

"Liten instruktion till fotosidan portfolio
Fotosidan.se:s Portfolio är till för dig som vill marknadsföra dig via webben etc etc......"

Är den aktuell?

God fortsättning, både på året o finputs nya fina portfoliosidan!

Måns Hagberg

När jag spelar upp ett bildspel ur ett portfolioalbum tycker jag bilderna kommer för nära den undre raden med bilder. Det borde vara samma avstånd som det är till övre menyraden så bilden kommer centrerat mellan övre menyraden och bildraden under.Det gäller främst när ma nspelar upp stora bilder men jag tycker avståndet kan ökas lite även när man spelar upp mindre bilder.

Ser det ut så i era bildspel också eller är det bara på min skärm?

Vill höra vad andra anser, jag hade nog trott att portfolions gästbok skulle vara separerad från den man har på sin FS-profil! Jag använder portfolion som hemsida och ansikte utåt och det känns mest intressant att se ev. kommentarer från andra än Fotosidans medlemmar, de kommentarerna har jag ju redan bra koll på via ordinarie profil. Känns som ev. externa inlägg nu drunknar bland inlägg från medlemmar på FS.

Skulle nog önska:

Gästboksinlägg gjorda på Fotosidan stannar på Fotosidan.
Gästboksinlägg gjorda i portfolion stannar i portfolion.

Fyll på med åsikter/kommentarer den som vill.

Passar än en gång på att berömma arbetet med 2.0, ett efterlängtat lyft!

Instämmer helt - jag ser inte portfolion som en del av communityn FS, så gästböckerna bör oxå vara separata.

(jag instämmer oxå i berömmet, det är jättekul med en uppfräschning, det inspirerar till att komma igång och pyssla med portfolion!)

Jag skulle vilja kunna ladda upp flera bilder samtidigt.

Vi har kikat runt lite efter bra moduler för sånt och har hittat vad som skulle kunna vara något. Vi har dock inte någon tidsplan, men det är ju helt klart så att till "nya" portfolion så skulle detta behövas.

ANNONS
Götaplatsens Foto