Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Firmware 1.3.0 till Canon 1d Mk III

Produkter
(logga in för att koppla)

Dez

Aktiv medlem
Här finns ny firmware till 1D Mk III. Är det någon som provat den?
Är det bara trådlös kommunikation som tillkommit, eller kan det finnas andra förbättringar som Canon tiger om?

Inte så intressant då det är för den första 1D vad jag kan se.

Tillägg: japp, det var från den 27:e februari 2002.

exakt.

Men, en ny Firmware 1.3.0 har ju ändå släppts till MkIII.
Kan inte hitta vilket datum den släpptes och enligt beskrivningen
är den enda förändringen stöd för en ny trådlös sändare ,WFT-E2 II , men det kan ju ha smygit sig in nått mer ;)
Nån som har testat ?

Enda ändringen är stöd för nya trådlösa enheten.

Konstigt vilka konspirationsteorier det finns kring firmwareuppdateringar. Varför skulle Canon smyga in förbättringar eller nya funktioner utan att beskriva dom?

Enda ändringen är stöd för nya trådlösa enheten.

Konstigt vilka konspirationsteorier det finns kring firmwareuppdateringar. Varför skulle Canon smyga in förbättringar eller nya funktioner utan att beskriva dom?

För att de skäms för att det inte funkade från början, och att Canon visste om problemet men ändå förnekade att det har varit något fel, trots att många kunder klagat.

Jag tror inte det fungerar så, kommer det ut att man gör ändringar utan att meddela det så blir det ett dj-kla liv, och dessutom vill Canon säkert berätta om dom förbättrat något.

Den enklaste teorin är att det som beskrivs i release notes också är det enda som ändrats.

Hur Canon gör vet jag inte.
Däremot är jag väl insatt i hur navigatortillverkaren Garmin gör. När de släpper en ny firmware, och där sprutar det fram sådana, då listar de sådana förändringar som är uppenbara och sådana som kanske inte är det, men som folk har gnällt om.
Annat som ändras tar de inte med, för då är det alltid någon som ska gräva vidare i den funktionen och kanske hitta nya tveksamheter, som de blir tvungna att göra något åt. Alla fel blir ju kvickt spridda till alla som är intresserade, via internet, så det räcker ofta att en person vet nåt.

ANNONS
Götaplatsens Foto