Annons

Varför kan man bara öppna 16 bilder i Photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)

Danlo

Avslutat medlemskap
Hej :)

Jag vill kunna öppna många bilder för att stitch ihop i Photoshop. Men det går bara stitcha 16 bilder! Det kommer någon ruta som säger att "open GL stöder bara 16 dokument samtidigt" bla bla bla!

Vad är det för skitsnack på en ny dator för 15.000?! Undrar även ibland ifall jag verkligen använder alla 4 gig ramminne som finns i datorn..? Märker tyvärr inte större skillnad i snabbhet mot min förra 5 år gamla dator med bara 1 Gig ram..

Snälla hjälp!

/Danne

Man kan öppna fler men då har man inte hårdvaruacceleration från grafikkortet igång. Det är bara att sätta igång det igen när man är färdig med den stora mängden bilder.

4GB tyckte jag var på gränsen till för lite. Jag upplevde en del swappande när jag körde med det och 32-bits windows XP (vilket ger 3GB i praktiken). Det blev långsamt när jag ville ha Nikon Capture, Photoshop och webbrowser igång samtidigt (inte så ovanligt m a o) och hade jobbat ett tag så det fanns en mängd history mm som fyllde minnet.
Du märker att du har för lite minne ifall hårddiskarna börjar arbeta när du har mycket igång. Då använder datorn hårddiskminne i stället för RAM-minne för en del sin temporära lagring och det blir mycket långsammare.

Senast ändrad:

Jag vill kunna öppna många bilder för att stitch ihop i Photoshop. Men det går bara stitcha 16 bilder! Det kommer någon ruta som säger att "open GL stöder bara 16 dokument samtidigt" bla bla bla!

Vad är det för skitsnack på en ny dator för 15.000?! Undrar även ibland ifall jag verkligen använder alla 4 gig ramminne som finns i datorn..? Märker tyvärr inte större skillnad i snabbhet mot min förra 5 år gamla dator med bara 1 Gig ram..

Snälla hjälp!

/Danne

Jag har stichat bilder med upp till 70 olika bilder. Vilket OS har du och HUR gör du när du stichar?

Ok, då fattar jag.. :)

Jag har Windows Vista o använder Photomerge i PS... Men jag insåg precis att jag kan stitcha i omgångar.. utan att behöva ändra några inställningar..

Tack ändå!

Snälla hjälp!

/Danne

Stäng av hårdvaruaccelerationen (Open GL), du kommer inte sakna den. Jag har inte märkt att PS blir snabbare med den på.

Intressant detta med OpenGL.

Jag mätte med inladdnings och renderingsprov och det blev något snabbare med OpenGL.
Jag kör Vista 64 samt PS64 8GB RAM samt Quad 3,2 processor

ANNONS
Götaplatsens Foto