Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Kalibrator till iMac

Produkter
(logga in för att koppla)

fotojerka

Aktiv medlem
Har beställt en iMac (i7) med 27 tumsskärmen och undrar nu vilken kalibrator som rekommenderas. Tips någon? Hälsn Erik

Jag har kalibrerat min med en i! Display2 från xrite och sen har jag använt ColorEyes DisplayPro som mjukvara. Combon funkar perfekt ihop jag kan inte annat än rekommendera det.

Tack Jonnie och Michael! Jag ska titta på era lösningar. Samtidigt rekommenderar Apple Support den inbyggda kalibreringen. De anser att den räcker gott! Jag utgår dock från att inte fullt ut har samma krav och önskemål som oss fotonördar.

Samtidigt rekommenderar Apple Support den inbyggda kalibreringen. De anser att den räcker gott! Jag utgår dock från att inte fullt ut har samma krav och önskemål som oss fotonördar.

Då vet inte Apple Support vad de talar om. Alla som har någon koll hävdar att kalibrera visuellt är något som inte fungerar.

ANNONS
Götaplatsens Foto