Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Web browser visar bilden större än Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

pnphoto

Ny medlem
Hej!

Jag har letat med ljus och lykta efter något forum som tar upp detta problemet:

När jag jämför samma bild i Photoshop (100%-actual pixels) och i en web browser så är bilden större i browsern d.v.s tretchad. Detta gör att bilden ser oskarp ut i web browsern.

Det måste finnas många mer än jag som har detta problemet?

Jag har testat med olika OS och browser versioner, dock är alla testerna gjorda i Windows.

Vore mycket tacksam om någon mer kund testa detta:
Öppna en bild i Photoshop (100%), öppna samma bild i en web browser och jämför på skärmen.

Vänliha hälsningar
Per

Hej!

Jag har letat med ljus och lykta efter något forum som tar upp detta problemet:

När jag jämför samma bild i Photoshop (100%-actual pixels) och i en web browser så är bilden större i browsern d.v.s tretchad. Detta gör att bilden ser oskarp ut i web browsern.

Det måste finnas många mer än jag som har detta problemet?

Jag har testat med olika OS och browser versioner, dock är alla testerna gjorda i Windows.

Vore mycket tacksam om någon mer kund testa detta:
Öppna en bild i Photoshop (100%), öppna samma bild i en web browser och jämför på skärmen.

Vänliha hälsningar
Per

Olika OS, olika browsers och ändå händer det?

För mig händer det inte i någon browser (FF, Chrome, Safari, IE8) på något OS (WinXP, Vista, win7 eller Mac).

Gäller det bara dina bilder eller allt du ser på webben? Försök hitta den gemensamma faktorn.

Kan du lägga upp en exempelbild?

Noop, inga sådana problem med Mozilla.
Du kanske har "snurrat till" dina inställningar i browsern eller nå´t.
Jag jämförde i Irfan view, Mozilla firefox, och Photo Shop Cs3 och alla visade samma storlek.

Jag har märkt att firefox ibland "kommer ihåg" zoominställningar, tex Flickr brukar ha konstiga zoomlägen när jag kommer dit. har dock inte forskat mer i det.

Om du använder firefox, tryck ctrl-0 (noll) och se vad som händer.

Jag har märkt att firefox ibland "kommer ihåg" zoominställningar, tex Flickr brukar ha konstiga zoomlägen när jag kommer dit. har dock inte forskat mer i det.

Om du använder firefox, tryck ctrl-0 (noll) och se vad som händer.

testa att gå till view i browsermenyn (eller visa, om du har svenska språket dvs) och klicka reset på zoom.

ANNONS
Götaplatsens Foto