Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bröllop med Eos 1d MkIV

Produkter
(logga in för att koppla)

StudioG

Aktiv medlem
Hejsan ..

Får min MkIV + det nya 70-200/2,8 objektivet i morron. ska plåta ett bröllop på Lörda. Va me brudparet i kyrkan förra veckan å kolla ljuset osv. Då körde jag med 24-70/2,8 objektivet och blixt. Tror ni man grejjar bröllopet i kyran utan blixt med Mk IV och hur mycke ISO kan man köra med utan att bildkvaliten blir lidande ? Vigseln är kl 17.00 så då har man ju ändå lite naturljus inne i kyrkan också. Utan blixt på MkIII va inte bilderna någe vidare.

Mvh Glenn

Svårt att svara på då man inte vet hur mörkt/ljust det verkligen är i just den kyrkan. För min del så tycker jag att IVan känns väldigt bra på höga ISO. Vid de ovetenskapliga tester jag gjort så kan jag utan tvekan använda 6400 och få godtagbart resultat (med lite efterarbete naturligtvis).
Allt det här är subjektivt och beror dessutom på hur bilderna ska använda.
Du får helt enkelt ge dig på att testa så fort paketet dyker upp :)

Lycka till!

Svårt att svara på då man inte vet hur mörkt/ljust det verkligen är i just den kyrkan. För min del så tycker jag att IVan känns väldigt bra på höga ISO. Vid de ovetenskapliga tester jag gjort så kan jag utan tvekan använda 6400 och få godtagbart resultat (med lite efterarbete naturligtvis).
Allt det här är subjektivt och beror dessutom på hur bilderna ska använda.
Du får helt enkelt ge dig på att testa så fort paketet dyker upp :)

Lycka till!

Tack för svaret.

Får paketet vi 15.00 tiden i morron. Får väl åka ut en vända till kyrkan å testa lite olika ISo lägen.
Det är Julafton hemma hos mej i morron :)

vågat att med 1 dag i bagaget med ny kamera att ge sig in på bröllop. men är lite nyfiken på hur bilderna blev :)

MVH Jan

Jag fick mina mark 4or en dag innan jag åkte ut i kriget i afganistan, men var så jävla tänd på 'an så jag pakade med dem och läste manualen i flyget ifall det skulle vara nytt man inte visste om (videon och sånt typ) och bra gick det, fungerade klockrent :))) Det är nog första och sista gången jag gör nåt så jävla dumt!!! :D

Jag fick mina mark 4or en dag innan jag åkte ut i kriget i afganistan, men var så jävla tänd på 'an så jag pakade med dem och läste manualen i flyget ifall det skulle vara nytt man inte visste om (videon och sånt typ) och bra gick det, fungerade klockrent :))) Det är nog första och sista gången jag gör nåt så jävla dumt!!! :D

Jag hade ju Mk III innan så de skiljer ju inte så mycke mellan dom i menyn !!

Plåtade 491 foton ..
Raderade ca 5 st som ja inte va helt nöjd med.

Är supernöjd med kameran och nya versionen av 70-200

Grattis! Well done

[ironi]Men det är klart, med den utrustningen så kan man ju bara inte misslyckas. För det vet ni ju - skickligheten sitter i prylarna [/ironi]

Bilagor

• congrats.gif
    congrats.gif
    1.2 KB · Visningar: 229
ANNONS
Götaplatsens Foto