Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ställa in sekvensagningen på D700

Produkter
(logga in för att koppla)

wenne87

Medlem
Hej!

Jag finner inte ut hur man får upp sekvenstagningen på mon D700 då jag monterat på mb-d10 och fyllt upp med batterier. Något som ska ske autmatiskt eller är det någon knapp jag missat?

Om det är bracketing du menar, måste du talat om för Func-knappen att den ska "tillhöra" bracketing. Det gör du i anpassningsmenyn - den med pennan - gå ner på F för reglage, tilldela func-knapp, ställ in func-knapptryckning på BKT och Func-knapp och rattar på BKT där också. Nu ska det fungera.

Om det är så att den inte vill dra igång serietagning, står ratten fel där knapparna wb/qual/iso sitter. Ratten under dessa knappar, alltså. Det finns olika inställningar där: S, CL, CH, LV, "klockan" samt Mup. Ställ in på CH så får du snabbast serietagning.

Jag tycker det är trist att inte BKT-knappen finns kvar, som på ex D200, utan att man är tvungen att joxa med "func:en".

//L

Om jag förstått saken rätt så måste du ha EN-EL4-batteriet i greppet för att få högre bildhastighet än utan grepp.

ANNONS
Götaplatsens Foto