Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Det blev en ny kamera idag:)

Produkter
(logga in för att koppla)

continental

Aktiv medlem
Igår när Jag var och fotade på Kullaberg så insåg Jag hur svårt/riskabelt det är att byta objektiv fram och tillbaka irl. Och byta fram och tillbaka blev det rikligt av.
Att i halv storm, sittandes på en klippa med höga vågor som slår in, byta objektiv är svårt och har en hel del nackdelar. Objektiven har ju inga remmar heller...

Därför så var det bara att falla för ett av alla bra erbjudande på en 50D idag. Kameran är ett perfekt komplement till min 7D. Samma format och ungefär samma handhavande och praktisk prestanda. Filma med SLR är inget för mig, så där gick jag inte miste om något heller:)

Nu återstår bara att lära mig det som SKILJER dem åt, samt att hitta en lite större väska än den Lowepro Jag lovordat...:)

Igår när Jag var och fotade på Kullaberg så insåg Jag hur svårt/riskabelt det är att byta objektiv fram och tillbaka irl. Och byta fram och tillbaka blev det rikligt av.
Att i halv storm, sittandes på en klippa med höga vågor som slår in, byta objektiv är svårt och har en hel del nackdelar. Objektiven har ju inga remmar heller...

Därför så var det bara att falla för ett av alla bra erbjudande på en 50D idag. Kameran är ett perfekt komplement till min 7D. Samma format och ungefär samma handhavande och praktisk prestanda. Filma med SLR är inget för mig, så där gick jag inte miste om något heller:)

Nu återstår bara att lära mig det som SKILJER dem åt, samt att hitta en lite större väska än den Lowepro Jag lovordat...:)

Detta låter väl lite mer som ett blogginlägg än ett foruminlägg?

Ja det är suveränt med två hus.Man minskar ju risken dramatiskt att få skador på kamera/objektiv.Blir ju heller inget damm i då jag sätter på det objektiv som ska sitta på repektive hus inne innan man ska ut.

William. Det må så vara. Men måste varje tråd i ett forum alltid starta med en fråga?
Jag delar med mig av ett konstaterande och att det ledde till ett inköp av ett nytt hus.
Jag hade ju kunnat starta en tråd igårkväll som hette "ska jag köpa ett 18-200 eller ett nytt hus?" eller "Hur göra för att lösa objektivbyte?". Nu gjorde Jag inte det utan kom fram till lösningen själv:)

Ursäkta att jag tog din tid;)

Ja det är suveränt med två hus.Man minskar ju risken dramatiskt att få skador på kamera/objektiv.Blir ju heller inget damm i då jag sätter på det objektiv som ska sitta på repektive hus inne innan man ska ut.

Japp det är väldigt smidigt. Jag har tagit med min sambos 450D några gånger, men i ärlighetens namn så har Jag nu svårt för den kameran, samt att det skiljer betydligt mer i handhavandet mellan den och 7an.

Hade du väntat med att köpa skulle du kunnat få med Canon-muggen som nu går att fynda hos Cyberphoto. Attans bara att man behöver köpa en kamera med.

och jag föll också och köpte en 50d med 15-85 som ett snabbare alternativ för att plåta fiskmåsar (haha) än min 5d och 5d Mk II. Var ju så bra deal, men ack vilken skillnad det är i kvalitet mot fullformat, redan på skärmen ser jag att det är något i dynamiken som skiljer till det sämre. Men får ju många måsbilder iofs så jag skall inte klaga. 15-85 är dock ett underbart trevligt och bra objektiv.

Muggen verkar trevlig, men som sagt, det är nästan tvåstusen mer för huset.

Det som grämer mg mest är att jag köpte ett 15-85 för ett par veckor sen och att splitta på 50an och det "kostade" mig 2590kr...

Nu är Jag iofs inte nån som gråter över spilld mjölk, men visst f*n är det irriterande.

Muggen verkar trevlig, men som sagt, det är nästan tvåstusen mer för huset.

Det som grämer mg mest är att jag köpte ett 15-85 för ett par veckor sen och att splitta på 50an och det "kostade" mig 2590kr...

Nu är Jag iofs inte nån som gråter över spilld mjölk, men visst f*n är det irriterande.

haha, irritera dig mer över att du inte köpte en beggad 5d med en 24-105L, men du kanske fotar fiskmåsar också?

ANNONS
Götaplatsens Foto