Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

holmbo

Aktiv medlem
Några oidentifierade fåglar. Kan nån hjälpa till?
Den första får jag till myrspov. Trodde först den andra var det också (fich den till ungefär samma storlek). Men näbben och färgerna på bröstet stämmer inte.
Och vilka är sångarna?

Bilderna är tagna på Näsudden, Gotland idag.

//Lars
 

Bilagor

Auberg

Aktiv medlem
Några oidentifierade fåglar. Kan nån hjälpa till?
Den första får jag till myrspov. Trodde först den andra var det också (fich den till ungefär samma storlek). Men näbben och färgerna på bröstet stämmer inte.
Och vilka är sångarna?

Bilderna är tagna på Näsudden, Gotland idag.

//Lars
Myrsnäppa är riktigt. Den andra vadaren är en svartsnäppa. Sångarna är lövsångare samt törnsångare (hona).

Mvh/ Ola
 

holmbo

Aktiv medlem
Tack Ola.

Jag förstod det där med "myrsnäppan" ;-)

Vad jag funderar på är lövsångaren. Skall den inte se ut som bifogad pippi?
Den förra är ju inte helgul på bröstet.

//Lars
 

Bilagor

Birdman

Aktiv medlem
Fåglar, liksom människor, varierar i hur de ser ut. Speciellt nu när det är både gamla slitna fåglar och unga fräsha ute i tassemarkerna. Lövsångare varierar även i syd-nordlig riktning både i färg och storlek.

// Daniel
 

jonasforsgren

Aktiv medlem
Ung gulfink?

Vad är detta för fågel?
Min morbror tog denna bilden och undrar vad det är för fågel. Den var helt orädd och plockade mask när han gick och krattade i jorden.
Vi gissar på gulfink, har vi rätt?

/Jonas
 

Bilagor

gunau

Aktiv medlem
Vad är detta för gam?

Denna gam är fotad i Kalifornien. Den var inte speciellt skygg. Jag hörde talas om en typ av Californisk gam som hade varit utrotningshotad men kommit tillbaka med ca 280 par. Detta lär ju inte vara en av dem men vet någon vad det är för typ av gam?
 

Bilagor

Auberg

Aktiv medlem
Denna gam är fotad i Kalifornien. Den var inte speciellt skygg. Jag hörde talas om en typ av Californisk gam som hade varit utrotningshotad men kommit tillbaka med ca 280 par. Detta lär ju inte vara en av dem men vet någon vad det är för typ av gam?
Kalkongam. En vanlig fågel i USA till skillnad mot den kaliforniska kondoren som precis som du skriver är starkt utrotningshotad.

Mvh/ Ola
 
ANNONS