Annons

Canon blixtulösare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Canontjejen

Medlem
Jag har en Canon Eos 50d och har bra kunskap om det mesta men när det kommer till blixtar kan jag i princip...ingenting.
Jag har en Speedlight 430 EX II också. Och ja, det jag egentligen behöver hjälp med är att få lite fakta och rekomendation om en utlösare (?). Jag vet inte heller om det heter blixtutlösare men jag behöver en kabel som sätts på kameran och sen till blixten så att jag kan flytta runt den lite. Eller om den kanske finns någon trådlös till nått bra pris.

TIps och fakta? =) Gärna till rimliga priser för en student. Tack på förhand.

Paypal

Okej, låter bra =). Men vet du möjligtvis om den finns på någon svensk sida. Eller, hur gör man med beställningen?

Den finns säkert på svenska sidor men den är nog betydligt dyrare då. Jag har beställt från DX ett flertal gånger utan problem =)

Lättast och säkraste sättet är nog paypal, funkar utmärkt och är säkert.

/A

Kom på en sak, kan du inte lösa ut den externa blixten med den inbyggda?

Om du ska använda en radiosändare behöver du ha både sändare och mottagare för att det ska funka :)

/A

Hur gör jag det då? :)

Om du går in på blixtläge(tror det heter så) och väljer trådlös blixt och ställer in blixten på det(har ej en sådan blixt så vet ej hur det går till men på min trycker jag på "mode-knappen till den står på "WL") och sen när du tar ett kort kommer det en blixt från kamerans blixt som fyrar av den externa :)

/A

Om du går in på blixtläge(tror det heter så) och väljer trådlös blixt och ställer in blixten på det(har ej en sådan blixt så vet ej hur det går till men på min trycker jag på "mode-knappen till den står på "WL") och sen när du tar ett kort kommer det en blixt från kamerans blixt som fyrar av den externa :)

/A

Hittar inte på blixten :(

Kan tipsa om denhär: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25931 . Använder den själv och tetade rätt mycket i början och lyckades då fyra av blixten genom ett par väggar och även från en annan våning utan några problem. och spciellt dyr är den inte plus att det är gratis frakt :)

/A

Jag ska nog ta och beställa den då. Är du säker på att den passar min kamera/blixt? Det är inga andra avgifter som kommer med, eller typ tull?

Jag ska nog ta och beställa den då. Är du säker på att den passar min kamera/blixt? Det är inga andra avgifter som kommer med, eller typ tull?

Är rätt säker på att den passar, jag har en manuell blixt som jag använt på både nikon och Canon kameror och då har den funkat utan problem :)

Kan hända att paketet fastnar i tullen men eftersom värdet är under 500:- bör du inte åka på någon avgift :)

/A

Är rätt säker på att den passar, jag har en manuell blixt som jag använt på både nikon och Canon kameror och då har den funkat utan problem :)

Kan hända att paketet fastnar i tullen men eftersom värdet är under 500:- bör du inte åka på någon avgift :)

/A

Jag vet inte riktigt om jag vågar chansa, haha. Får kolla upp någon svensk sida istället. Men tack ändå =)

Den 50D du har har inte funktionen med styrning av extern blixt från den inbygda, den funktionen har bara 7D av Canons modeller, till övriga modeller behövs det en separat sändare ellet en blixt med masterfunktion (580EX), 430EX har slav men inte masterfunktion. Annars blir det något i stil med det som föreslagits tidigare om du inte klarar dig med en förlängningskabel, Canons t.ex. räcker ca 60cm. 50D har ju också PC kontakt och det medger ju lägre avstånd och mindre kostnad, men då fungerar inte den vanliga automatiken, utan du får köra manuellt.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto