Fredrik AVT
Aktiv medlem
Jag kör Canon och uppskattar många funtioner och även delvis deras konservatism (t ex avstå från LCD överlägg i sökaren för bättre kontrast vid manuell fokus). Det verkar dock med 60D och uppdateringarna på 5D som om Canon försöker styra om från en filosofi med flest MPX för pengarna (rimligt nu då det gått så långt) till att satsa på video. Jag tackar inte nej till video men betalar inte extra för det eller låter det ersätta väs kameraegenskaper - mg hus och stor sökare tex. 60D släpps samtidigt som Nikon D7000 med mer avancerad AF, sökaren från D300 och mg hus. Med Sonys senaste A33&A55 kommer Canon inte vinna videokriget mot Sony och håller trenden i sig med Canons kommande lanseringar kan man se sig omsprungen av Nikon på stillbildsfronten och Sony på videofronten. Jag är inte bekymmrad för om fler byter märke faller ju begpriset på 1DIV och 5DII som jag uppskattar. Jag satsar på att hålla mig en generation back i kameror för att få mer kameraegenskaper gentemot digitala för pengarna. Men ändå?