Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv för fågelfotning

Produkter
(logga in för att koppla)
Men om jag nu ska bestämma mig för ett objektiv, kommer jag ångra mig om jag köper ett Nikkor 300mm istället för ett Sigma 400?
För jag har känslan att Nikkor-objektivet tar finare bilderr, men Sigma-objektivet kan man zooma lite mer med. För jag vill ha lite utmaning också :)

Men om jag nu ska bestämma mig för ett objektiv, kommer jag ångra mig om jag köper ett Nikkor 300mm istället för ett Sigma 400?
För jag har känslan att Nikkor-objektivet tar finare bilderr, men Sigma-objektivet kan man zooma lite mer med. För jag vill ha lite utmaning också :)

Vid fågelbilder funkar 300mm med lite taktik.Ska du köpa Sigma så köp hellre 150-500 än 120-400.

Okej! Hittade nämligen ett begagnat Nikkor-objektiv, så det blir nog det :) Tack för hjälpen!

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto